Miért aranybánya az email listád?




Bár évek óta temetik, és gyakran olvashatsz arról, hogy az email marketing haldoklik, valójában még mindig az egyik legjobban működő online marketing eszközről van szó, ha jól csinálod az építését! Ebben a cikkben megnézzük, mire figyelj, ha aranybányát akarsz építeni az email listádból!



Miért lehet még mindig az email marketing az egyik legjobban használható online marketing eszköz?

Gondolj csak bele, amikor egy érdeklődőnél eléred, hogy megadja neked az email címét, benne már megvan a kíváncsiság és az igény arra, hogy többet tudjon meg rólad és a termékeidről, szolgáltatásaidról. Őt sokkal könnyebb lesz vásárlásra bírni, mint olyan embereknek kínálni a termékeidet, szolgáltatásaidat, akik még soha nem találkoztak veled és teljesen “hidegek”. 

Azonban egyáltalán nem mindegy, hogyan bánsz az új feliratkozóddal, lehet ezt nagyon okosan és nagyon ügyetlenül is csinálni. 

Ha jót akarsz a feliratkozói listádnak, felejtsd el a kétnaponta küldött termékeket tukmáló leveleket, ahogy nem lesz jó irány az sem, ha kéthavonta egyszer szólsz ahhoz, aki megadta neked az email címét. 

Minden egyes új feliratkozó egy új lehetőség arra, hogy kiépíthess egy kiváló kapcsolatot a céged az érdeklődő között, ehhez viszont ápolnod kell ez az új kapcsolatot. 

email marketing

Milyen leveleket küldj a feliratkozóidnak?

Ahogy már említettük, ez a kapcsolat nem állhat abból, hogy lépten-nyomon csak eladni próbálsz. Ahogy egy hús-vér kapcsolatban is, először be kell mutatnod magad és a céget, értékes tartalmakat kell küldened, azaz először neked kell adnod ahhoz, hogy utána már jó szívvel kérhess (pénzt a portékádért). 

Mi az, amit érdemes kiküldened hírlevélben?

  • blogcikkeidet, hasznos tartalaidat a weboldaladról
  • a korábban elkészített hasznos videóidat
  • ingyenes anyagaidat, legyen az pl. egy csekklista 
  • bemutatkozó tartalmakat a cégedről, a csapatodról
  • kommunikálhatod az értékeidet, víziódat
  • referenciákat, véleményeket
  • sikertörténeteket, esettanulmányokat
  • termékfejlesztéseket, újdonságokat a cég életéből
  • a legjobb közösségi média posztjaidat

Látod, mennyire sok tartalomlehetőséged van a szimpla “vegyél tőlem” típusú levelek mellett?

Ha ezeket is beveted az email marketingedben, akkor biztos lehetsz benne, hogy a érdeklődőddel egy hosszú távú és jövedelmező kapcsolatot építhetsz, és nem fog leiratkozni az első sales leveled után. 


Hogyan dúsíthatod fel az email listád, ha nem elég nagy? 

Semmiképp ne azzal a módszerrel, ahogy még ma is sokan csinálják: kitesznek a weboldalra eldugva, esetleg a láblécbe egy “Iratkozzon fel hírleveleünkre!” szekciót és várják a csodát.

Ezzel semmi vonzót nem ígérsz, nem adsz az érdeklődőnek, akinek semmi szüksége arra, hogy eggyel több, számára értéktelen levél landoljon az email fiókjában. Helyette gondold át, mit tudnál kínálni a feliratkozásért cserébe, ami neki is hasznos. Útmutatót, csekklistát, videót? Kínáld ezt az email címéért cserébe, és természetesen ne felejtsd el a hozzájárulását kérni ahhoz, hogy a továbbiakban is küldhess neki marketing témájú leveleket! 

Sokan félnek attól, hogy túl kevesen adnak ehhez hozzájárulást, de ha ügyesen fogalmazod meg a hozzájáruláskérését, és jó, amit adsz, akár az emberek 80%-a is megadja neked a lehetőséget, hogy értesítsd a további akcióidról. 


Miért jársz sokkal jobban, ha az email listádat aktívan használod?

Egy olyan email adatbázis, amit minőségi érdeklődőkből építettél fel, igazi kincs. 

  • Nem kell külön hirdetésekre költened, mégis el tudod adni nekik a termékeidet, szolgáltatásaidat. 
  • Bármikor, bármilyen témában elérheted őket, nem kell bevonnod semmilyen extra eszközt.
  • Ráadásul ezt az email listát nem vehetik el tőled, nem úgy, mint egy Facebook csoportot, amelyet ha letilt a Facebook, azonnal elveszítesz. 

Ne félj bevetni az email marketinget, meg fogsz lepődni, milyen jó hatékonysággal működik!