10 tipp, hogyan kell kinéznie egy jó landing oldalnak




Egy érkezési oldal, vagyis a „landing page/oldal” kulcsfontosságú szerepet játszhat a potenciális ügyfelek megszerzésében.

Nem ritka, hogy sok cég jelentős erőforrásokat áldoz weboldalaik fejlesztésére, pedig hatékonyabb kampányt is lehetne zárni egy speciális landing oldal segítségével. Tudd meg, hogyan!



Az érkezési oldal lényegében egy olyan aloldal, amelyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy a látogatókat cselekvésre ösztönözzék – legyen az egy e-könyv letöltése, egy regisztráció, vagy egy termék megvásárlása.

Ha maximalizálni szeretnéd a céloldalad hatékonyságát, és növelni a konverziós arányt, íme tíz alapvető tipp és bevált módszer, amelyet érdemes követned!

 Landing oldal készítés

 

1. A landing oldal nem egyenlő a weboldalad kezdőlapjával

 

Talán egyszerűbb lenne, hogy a weboldalad főoldalára irányítsd a látogatókat…

Azonban amikor konkrét kampányokat vagy ajánlatokat szeretnél népszerűsíteni, egy kifejezetten erre a célra tervezett oldal nélkülözhetetlen!

A főoldalad és a termékoldalaid általában széles körű üzeneteket közvetítenek, amelyek könnyen összezavarhatják a látogatókat. Egy specifikusan egyetlen célra készült oldal sokkal hatékonyabban képes megragadni és konvertálni őket lehetséges vásárlókká.

Nem kell profi webdesignernek lenned ahhoz, hogy létrehozz egy ilyen oldalt. Napjainkban számos felhasználóbarát oldal-készítő eszköz áll rendelkezésre, amelyekkel egyszerűen kialakíthatsz egy landing oldalt, ami tökéletesen illeszkedik az ajánlatodhoz.

Azonban, ha nem vagy biztos magadban, mindenképp vedd fel velünk a kapcsolatot! 

 

2.Tartsd be a bevált szerkezeti elveket

 

Amikor arról van szó, hogy mi kerüljön egy ilyen aloldalra, a sikeres konverziót generáló oldalakon tipikusan az alábbi elemek találhatóak meg:

  • Egy figyelemfelkeltő címsor, esetleg egy kiegészítő alcímmel
  • A kínált termék vagy szolgáltatás tömör leírása
  • Legalább egy kiemelt kép vagy rövid bemutató videó
  • Opcionálisan, hitelességet növelő elemek, mint például vásárlói vélemények vagy partnercégek logói
  • Általában legyen egy űrlap, ami lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megosszák velünk az adataikat. Amennyiben valamiért nem lehetséges űrlapot elhelyezni, alkalmazz egy jól látható CTA (felhívás cselekvésre) gombot, ami a következő lépés felé irányít.

A címsorodnak azonnal világossá kell tennie a látogató számára az ajánlat értékét, röviden és tömören, egyértelműen bemutatva, mi az, amit kínálsz. Egy rövid leírás segíthet további részleteket adni.

Extra tipp: ne feledkezz meg a vizuális elemekről sem. A vizuális tartalom, mint a videók és képek, jelentősen javíthatják a konverziós rátát – egy amerikai marketingesek körében végzett kutatás arra az eredményre jutott, hogy 38,6%-uk szerint a videók, míg 35,6%-a szerint a képek és grafikák pozitívan befolyásolják a landing oldalak teljesítményét. Ezért érdemes időt szánni a céloldal vizuális tartalmának megtervezésére és optimalizálására.

 

3. Szüntesd meg a felesleges navigációs elemeket

 

Ne feledjük, a landing oldalt egyetlen cél érdekében hozzuk létre: hogy a látogatókat egy meghatározott akció végrehajtására ösztönözzük! Más szóval a látogatónak az oldalon kell maradnia, amíg meg nem győzzük róla, hogy érdemes végrehajtani a kívánt célt.

Tehát ne legyen menüsor és ne legyen a lábléc részen se más oldalra irányuló link! A felesleges navigációs linkek eltávolításával megakadályozható, hogy a látogatók elkalandozzanak és elterelődjenek a landing oldal fő üzenetétől.

Az extra navigációs lehetőségek eltüntetése segít a látogatóknak abban, hogy teljes mértékben az oldal tartalmára koncentráljanak. Ha az oldalon található űrlap, törekedj arra, hogy minimalizáld a kitöltendő mezők számát.

 

 4. Tisztázd az oldal célját egyszerűen és világosan

 

Kerüld a túlzott információ áradatot! Legyen világos és egyértelmű az oldal célja, valamint az, hogy mit vársz el a látogatóktól. Szűkítsd le a szöveg, képek, multimédia tartalmak és hivatkozások mennyiségét a lényegre, és rendezd a tartalmat logikus sorrendbe. Különösen fontos, hogy a cselekvésre ösztönző felhívás (CTA) egyértelmű és közvetlen legyen a látogatók számára.

Tekintsünk meg egy konkrét példát tőlünk, a https://ajanlat.evobrands.hu/ keresztül. Ezen a oldalon az éppen aktuális marketing csomag ajánlatunk látható. Az oldal designja letisztult: a látogatókat azonnal a legfontosabb elemek fogadják:

  • Egy határozott főcím
  • Egy CTA gomb
  • Vizuális tartalom, mint kép vagy videó
  • Ebben a változatban kiemeltük a partnereinket is már az elején

A főcím világosan kommunikálja az ajánlat lényegét és annak előnyeit. A CTA gomb egyszerűsége pedig tovább erősíti a céloldal hatékonyságát.

 

Social media marketing csomag

A CTA gomb szövegével kapcsolatban elkerülendő a „Küldés” kifejezés használata, mivel ez nem ad elegendő tájékoztatást a végrehajtandó műveletről. Használj inkább olyan kifejezéseket, amelyek konkrétan utalnak arra, mit nyer a látogató: például „Töltse le most”, „Regisztráljon ingyenesen” vagy „Kérem az ingyenes e-bookot”.

 

 5. Hangold össze a tartalmat a látogató eredeti forrásával

 

Nem számít, hogy a látogatók egy fizetett hirdetésből, egy e-mail kampányból, vagy bármilyen más forrásból érkező felhívásra reagálva jutnak el az oldaladra, fontos, hogy az üzenetek egységesek legyenek az egész folyamaton át. 

Például, ha a hirdetésed azt ígéri, hogy „Töltsd le az ingyenes e-bookot”, akkor a landing oldalnak ezt az ígéretet kell tükröznie, vagy legalábbis hasonlóan megfogalmazott üzenetet kell közvetítenie, amely megerősíti a látogatókban, hogy a jó helyen vannak.

Amennyiben az üzenetek között ellentmondás tapasztalható, a látogatók könnyen zavarba jöhetnek, és felmerülhet bennük az érzés, hogy tévedés történt, ami gyakran a „Vissza” gomb megnyomásához vezet.

 

 6. Minimalizáld az akadályokat

 

Az esetleges akadályokat azok az elemek okozzák az oldalon, amelyek gátolják a látogatókat abban, hogy a kívánt cselekvést végrehajtsák. Ide tartozhat a túlzott mennyiségű információ, a zavaró animációk, vagy az adatbiztonság hiánya.

Célod az legyen, hogy a látogatók könnyen dönthessenek. Az akadályok csökkentése érdekében tartsd az oldalt letisztultan, érthetően.

Emeld ki a legfontosabb elemeket, mint a fő üzenet, az ajánlat és az űrlap az oldal elején. A részletesebb leírásokat, ajánlásokat és GYIK szekciót helyezd az oldal aljára.

Ne terheld túl a látogatókat túl sok olvasnivalóval, és kerüld a sok hivatkozás használatát, amelyek eltéríthetik őket.

Adj hozzá ügyfél ajánlásokat, eladásokra utaló számadatokat, amelyek növelik a bizalom érzetét. Ebben az esetben mi rövid esettanulmányokkal építünk bizalmat, amelyet alább láthatsz:

 

marketing referenciák

 

 7. Legyen a fókuszban az értékajánlat

 

Ami az aloldalad tartalmát illeti, annak értéke épp olyan mértékben lényeges, mint maga a funkciója. Bár előszeretettel alkalmazzák a potenciális ügyfelek szerzésére irányuló stratégiákban, fontos, hogy tudatosan válaszd meg, milyen ajánlatokkal közelíted meg őket.

Az ajánlatnak különlegesnek és értékesnek kell lennie ahhoz, hogy a célcsoport tagjai hajlandóak legyenek megosztani veled adataikat, és olyasvalaminek kell lennie, amit máshol nem találhatnak meg.

 

Példa az ajánlattétel bemutatására

 

 8. Csak szükséges információkat kérj be

 

Amikor adatgyűjtésről van szó, nincs helyes megoldás az adatbekérő mezők számát illetően. Azonban van egy egyszerű és fontos szabály: csak olyan információkat kérdezz meg, amelyek valóban szükségesek ahhoz, hogy utánkövethesd az érdeklődőket! 

Ha egy adat, mint például az életkor, nem releváns, akkor természetesen ne tedd fel ezt a kérdést. Kerüld el az érzékeny vagy személyes adatok bekérését is, amennyiben nem indokolt.

A kapcsolati adatok tekintetében általában a név és az e-mail cím gyűjtése elegendő ahhoz, hogy kapcsolatba léphess a potenciális ügyfelekkel. Ha több információt szeretnél gyűjteni, a marketing szakemberek közel negyede szerint a telefonszám a második legfontosabb adat, amit érdemes bekérni a név és e-mail cím után.

 

Példa arra, hogyan lehet bekérni adatokat

 

 9. Legyen minél több landing oldalad

 

Minden egyes kampányodhoz vagy különleges ajánlatodhoz készíts el egy külön oldalt. A landing oldalak számának növelésével arányosan bővülnek a lehetőségeid arra, hogy a weboldaladra érkező forgalmat érdeklődőkké és végül vevőkké alakítsd át. Mivel ezek nem integrálódnak szorosan a fő navigációs menüd rendszerébe, nem kell attól tartanod, hogy túlterhelik vagy zavaróvá teszik a weboldalad. 

Egy nemrégiben végzett felmérés alapján a marketing szakemberek többsége, 37,6%-a, öt vagy kevesebb landing oldallal rendelkezik. Ugyanakkor van egy másik csoport, 6,9%-kal, akik több mint 26 céloldalt kezelnek. 

Bár nincs egy meghatározott "ideális" szám, világos, hogy annyi landing oldalt érdemes létrehoznod, ahány specifikus ajánlatod van.

 

10. Figyelj az apró részletekre is

 

Egy jól felépített landing oldal köré teljes marketingkampányt lehet építeni természetesen. Ne olyan weboldalon hozzuk létre az aloldalt, ahol esetleg le van tiltva a keresőmotor!

Törekedjünk arra is, hogy megfeleljen a biztonsági előírásoknak is, pl. rendelkezzünk SSL tanúsítvánnyal. Ezzel is biztosíthatod azt, hogy egyszerűen meg tudja nyitni az oldalt az érdeklődőd. Ne ezen múljon a siker!

Utolsó tanácsként azt mondanánk, nézd át rendszeresen a oldalaidat, és használd ezeket a bevált módszereket is. A jól megtervezett landing oldalak képesek átalakítani a weboldaladat egy hatékony lead-generáló gépezetté.

Amennyiben szeretnéd megújítani a honlapodat, ami már tartalmazhat megfelelő landing oldalakat, akkor keress minket bátran!