5+1 gyakorlati tanács az eredményes közösségi média használatért




A közösségi médiában alkalmazott tartalom-stratégiáknak minden platformhoz külön-külön igazodnia kell, azonban számos bevált tipp létezik, amelyek minden hálózatra érvényesek. Nézzük meg ezeket!



1. Válaszolj az üzenetekre. Gyorsan!

Best Practise No.1. Figyelj arra, hogy bármely platformon is kaptál üzenetet (Facebook, Instagram, stb.) igyekezz minél gyorsabban válaszolni. Az a követő, aki már felveszi veled a kapcsolatot jó eséllyel vásárló lehet. Ellenőrizd azt is, hogy a - közvetlen üzenetek mellett - reagáltál és írtál-e választ a nyilvános kommentekre.

2. Legyenek céljaid!

A közösségi médiában való hirdetés nem olcsó, de kifizetődő. Fel kell állítanod azokat a mérföldköveket, amelyekkel igazolod a befektetett összeg megtérülését – legyen az eladás vagy követői szám elérés. Egy jól megtervezett ütemterv mellett könnyebb elérni a kitűzött célokat.

5+1 tipp a közösségi média használathoz


3. Értsd meg a számokat!

Megvannak a platformok, megvannak a célok, kialakult a rutin és szépen gyarapodnak a számok is. A legtöbb közösségi média platform rendelkezik elemző eszközökkel, amelyek megmutatják, hányan látták a hirdetéseket, hányan kattintottak vagy osztották meg a tartalmad, mikor a legaktívabbak a látogatók. Használd őket!

4. Tervezd meg a bejegyzéseket!

A kevesebb néha több, de precizitásra mindenképpen szükség van. Az biztos, hogy a közösségi média kampány sok tartalmat igényel, ezért jól meg is kell szervezni azok megjelenéseit. A havi tartalmak készítésekor és azok ütemezés idején is körvonalazódhat, mikor és mit érdemes megjelentetni.

5. Ütemezd a tartalmakat!

A terv tovább gondolása, és gyakorlati megvalósulása a már korábban említett automatizálás, azaz a képi- és szöveges tartalmak ütemezett megjelentetése. Ha valamely platform lehetőséget biztosít az közzététel idejének meghatározására, akkor ne habozz használni azt. Számos pozitívuma van: időt takarít meg, gördülékennyé teszi a munkát, továbbá lehetővé teszi a tartalom megosztását az erre optimális időben - azaz amikor a legtöbb ember a közösségi médiát böngészi.


+1. Legyél óvatos a szlenggel, a szarkazmussal és a homályos kijelentésekkel…

Ha van egy kis él a „hangodban”, amit a közösségi média platformokon használsz még nem gond, sőt, szükséges is, hogy megfelelő határozottsággal tudj fellépni a márkád, a termékeid vagy az elveid mellett. Viszont bejegyzéseidben a szleng, a szarkazmus vagy az önirónia sok esetben lehet kínos és hiteltelen, amit aztán hosszú-hosszú sorokban követhet magyarázkodás – majd még érthetetlenebbé válik a helyzet, és többeket akár meg is bánthatsz. Maradj mindig egyenes, lényegre törő, releváns és objektív!