Mivel az online marketing eszközök között az egyik legjobban működő még mindig az email marketing, ezért kulcsfontosságú, hogy rendelkezz nagy mennyiségben jó minőségű feliratkozókkal. De hogyan juss hozzájuk és mitől jó egy lista? Ezeket járjuk körbe ebben a cikkben.
Gyakran merül fel a kérdés, hogy minek építsek email adatbázist, nem elég, ha veszek valahonnan? A válasz sajnos az, hogy amennyire könnyen juthatsz hozzá így címekhez, annyira silány bevételt fog hozni neked a rájuk küldött levél. Teljesen hideg embereknek küldesz így levelet, akik nem tudnak sem rólad, sem a vállalkozásodról semmit, így felesleges pénzégetés, ha ezzel a gondolattal kacérkodsz.
Helyette neked kell folyamatos munkával, több forrásból felépítened egy olyan adatbázist, akik:
Ha a fentiek közül bármelyik hiányzik, nem lesz igazán jó minőségű a listád.
Természetesen az első feliratkozáskor még nincs meg a bizalom, de ezt okos kommunikációval és edukáló tartalmakkal el lehet érni, hogy aztán te is kérhesd a vásárlást.
A legtöbb esetben valamilyen fizetett hirdetéssel, például Facebook hirdetésekkel lehet a leggyorsabban email listát építeni. Természetesenkint lehet a weboldaladon is a feliratkozási lehetőség, beleteheted az ingyenes anyagaidba, a blogcikkeidbe, de ha csupán organikus módon akarsz listát építeni, az nagyon hosszú időt vesz igénybe.
Ezzel szemben a fizetett forgalom gyorsabb, azonban felmerülhet benned, hogy jóval drágább is. Szerencsére erre is van megoldás. Ugyan nincs 100%-os megoldás arra, hogy 0 Ft legyen az email lista felépítésének költsége, de jó esélyekkel indulsz, hogy elérd ezt, ha folyamatokban gondolkodsz és nem csupán listaépítésben.
Mit jelent ez pontosan? Számoljunk egy kicsit!
Tegyük fel, hogy egy új feliratkozó neked 150 Ft-ba kerül. Ez esetben 1000 új feliratkozót 150.000 Ft-ért tudsz gyűjteni. Ez nem kevés. (Ráadásul könnyen lehet, hogy a te piacodon nem is 150 Ft lesz az átlag, hanem mondjuk 280 Ft).
Miután hirdetésekkel megszerezted a feliratkozó email címét, ne engedd el őt egy “Köszönöm a feliratkozást” oldallal, helyette tegyél neki azonnal ajánlatot. Persze nem a legdrágább termékedre vagy szolgáltatásodra kell gondolnod, de biztosan van olyan terméked, csomagod vagy szolgáltatásod, ami kisebb értékű, és kapcsolódik ahhoz a témához, amire a feliratkozód ráharapott.
Ideálisan 3000-5000 Ft értékben képezz egy ajánlatot, és a feliratkozást követően kíséreld meg az azonnali értékesítést egy jól felépített értékesítési oldallal.
Miért fontos ez? Nézzük meg megint a matekot!
Ez sokkal jobban néz ki, ugye? Ezért fontos, hogy folyamatokban gondolkodj, és meglásd a lehetőséget a feliratkozók gyűjtésében.
Ne aggódj, csapatunkban profi marketing szakemberek dolgoznak, akik akár a stratégiai folyamataidat, akár a hirdetési vagy szövegírási feladatokat könnyedén leveszik a válladról!