Ha szeretnéd mérhetővé tenni a különféle online marketing csatornáid hatékonyságát, akkor nem hagyhatod ki a paraméterezett linkek használatát. Ebből a cikkből megtudod, hogyan készítheted el őket!
A paraméterezett linkek olyan URL-ek, amelyek nem csupán a weboldalad megfelelő részére navigálják az érdeklődőket, de információt is hordoznak magukban arról, hogy a látogató milyen forrásból érkezik, milyen úton jutott el az oldaladra.
Így néz ki egy paraméterekkel ellátott link:
Ez a megoldás számtalan információt tartalmaz, ha tudjuk értelmezni az egyes részeket.
Amit tudnod kell, hogy maga a paraméter, az utm résszel kezdődik:
A fenti linket ilyen szemmel nézve már tudjuk, hogy a weboldalunkra érkezőkről tudni fogjuk, hogy a Facebook-ról navigáltak át, februári poszt volt az UTM paraméterek témájában, és február 10-én kitett poszt volt a forgalom forrása.
A legfontosabb szempont, hogy legyél következetes!
Ha egyszer cpc-ként jelölöd meg a fizetett forgalmat, akkor mindig így hivatkozz rá, mindig ezt használd!
Ha a hírleveled „email” címkét kap, legyen mindig az, ha „hirlevel” címkét kap, akkor pedig azt használd!
Ennek a fontossága abban áll, hogy így tudod majd visszakövetni, hogy adott csatorna milyen eredményeket hoz. Ellenben, ha több megnevezést is használsz ugyanarra, akkor több adatod lesz, ami már nem ad egységes képet.
Saját szóhasználatod szerint alakítsd ki a paramétereket, azonban arra figyelj, hogy minden egyes paramétert ékezetek és szóközök nélkül adj meg!
Például nem „nőnapi kampány”, hanem „nonapi-kampany”.
Keresd fel a Campaign URL Builder eszközt, amit itt találsz meg:
https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder
Ezt követően lejjebb görgetve megtalálod azt az űrlapot, ahová be tudod írni egyesével a megfelelő paramétereket:
Ez alatt közvetlenül meg fogod találni azt a mezőt, ahol már a paraméterekkel ellátott linket láthatod:
Ha pedig csak rövidített verzióban szeretnéd használni, például egy poszt esetében, akkor érdemes megnyomnod a Convert URL to Short Link gombot, a bekötött Bit.ly linkrövidítővel pedig azonnal megkapod a rövid verziót, amelyben a paraméterek már nem láthatók:
A Copy URL gombra kattintva pedig könnyedén másolhatod akár a hosszú, akár a rövid verziót.
Következő cikkünkben olvashatsz majd arról, hogy a Google Analytics rendszerén belül hol keresd a paramétereket.