Hogyan készíts 1 perc alatt paraméterezett linkeket?




Ha szeretnéd mérhetővé tenni a különféle online marketing csatornáid hatékonyságát, akkor nem hagyhatod ki a paraméterezett linkek használatát. Ebből a cikkből megtudod, hogyan készítheted el őket!



Mik azok a paraméterezett linkek?

A paraméterezett linkek olyan URL-ek, amelyek nem csupán a weboldalad megfelelő részére navigálják az érdeklődőket, de információt is hordoznak magukban arról, hogy a látogató milyen forrásból érkezik, milyen úton jutott el az oldaladra.

Így néz ki egy paraméterekkel ellátott link:

https://evobrands.hu/marketing?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=februar-utm&utm_content=feb-10

Ez a megoldás számtalan információt tartalmaz, ha tudjuk értelmezni az egyes részeket.

Amit tudnod kell, hogy maga a paraméter, az utm résszel kezdődik:

  • utm_source = ez a kampány forrását jelöli, amely lehet például a Facebook, az Instagram, a hírleveled, hirdetés, gyakorlatilag maga a platform, ahol a link megjelent.
  • utm_medium = ez mutatja azt a konkrét csatornát, amin keresztül a forgalom érkezik, például, ha a forrás Facebook, akkor a medium lehet post (bejegyzés) vagy cpc (hirdetés).
  • utm_campaign = egy maga a kampány, ami megszólította az érdeklődőt, például lehet ez egy karácsonyi kampány, ingyenes szállítás hétvége, vagy bármi, ami alapján be tudod azonosítani a kampányt.
  • utm_content = ez mutatja meg pontosan a kampánytartalmat, ami a forgalmat generálta.

A fenti linket ilyen szemmel nézve már tudjuk, hogy a weboldalunkra érkezőkről tudni fogjuk, hogy a Facebook-ról navigáltak át, februári poszt volt az UTM paraméterek témájában, és február 10-én kitett poszt volt a forgalom forrása.

facebook paraméterezett link használata

Mi alapján határozd meg az UTM paramétereket?

A legfontosabb szempont, hogy legyél következetes!

Ha egyszer cpc-ként jelölöd meg a fizetett forgalmat, akkor mindig így hivatkozz rá, mindig ezt használd!

Ha a hírleveled „email” címkét kap, legyen mindig az, ha „hirlevel” címkét kap, akkor pedig azt használd!

Ennek a fontossága abban áll, hogy így tudod majd visszakövetni, hogy adott csatorna milyen eredményeket hoz. Ellenben, ha több megnevezést is használsz ugyanarra, akkor több adatod lesz, ami már nem ad egységes képet.

Saját szóhasználatod szerint alakítsd ki a paramétereket, azonban arra figyelj, hogy minden egyes paramétert ékezetek és szóközök nélkül adj meg!

Például nem „nőnapi kampány”, hanem „nonapi-kampany”.

Hogyan készítsd el egyszerűen a paraméterezett linkedet?

Keresd fel a Campaign URL Builder eszközt, amit itt találsz meg:

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder

Ezt követően lejjebb görgetve megtalálod azt az űrlapot, ahová be tudod írni egyesével a megfelelő paramétereket:

paraméterezett link készítése

Ez alatt közvetlenül meg fogod találni azt a mezőt, ahol már a paraméterekkel ellátott linket láthatod:

paraméterekkel ellátott link végeredmény

Ha pedig csak rövidített verzióban szeretnéd használni, például egy poszt esetében, akkor érdemes megnyomnod a Convert URL to Short Link gombot, a bekötött Bit.ly linkrövidítővel pedig azonnal megkapod a rövid verziót, amelyben a paraméterek már nem láthatók:

paraméterezett link rövid verziója

A Copy URL gombra kattintva pedig könnyedén másolhatod akár a hosszú, akár a rövid verziót.

Következő cikkünkben olvashatsz majd arról, hogy a Google Analytics rendszerén belül hol keresd a paramétereket.