Mennyire fontos egy cég életében a jó arculat?




Gyakori kérdés, főként induló vállalkozások esetében, hogy mennyire fontos egy jó arculat. Ez egyáltalán nem könnyű kérdés, főként abban az esetben, ha a forrásokat jól be kell osztani, ezért most ezt a kérdést járjuk körbe, hogy segíthessünk a döntésben.

Lépjünk egyet vissza: miért szükséges az arculat egyáltalán?


Legyen szó akár induló vállalkozásról, akár egy évek óta jól menő cégről, a beazonosíthatóság, az, hogy könnyen hivatkozhassunk a cégre, és száz közül is kétség nélkül felismerhető legyen, kulcsfontosságú.

Amikor induló vállalkozásról van szó, ez a márka terjedése miatt fontos, míg egy jól menő cég esetében inkább presztízskérdés, hogy a megjelenése is mindenkit meggyőzzön arról, a cég valódi értéket közvetít és minőséget képvisel. 

Ha az arculat olcsó hangulatot áraszt, az meghatározza az első benyomást is. Egy profi és ötlete megjelenés azonban lenyűgözi a potenciális vevőket. 

Az arculat akár cégenként eltérő elemeket foglalhat magába, hiszen van, akinél fontos, hogy cége logója megjelenjen például egy autódekoron, vagy a munkatársai munkaruházatán, míg más esetekben semmilyen offline megjelenésre nincs szükség. 

Azonban az arculat központi elemei, a logó, a formák és színvilág mindkét esetben kulcsfontosságúak, bármilyen arculathordozóra készítjük őket. Éppen ezért érdemes komolyan venni a céges arculattervezés folyamatát.

 

arculat tervezés

 

Kerüld el a “tucat” hatást! 


Bár csábítóak a jelenleg már könnyen elérhető logótervező webes megoldások, és könnyűnek tűnik pár dollárért logót venni percek alatt, gondolj bele, hogy éreznéd magad, ha a te logód visszaköszönne egy másik cég felületein is, csak mondjuk más színben?

Sajnos a tucatmegoldásokkal ez előfordulhat, és hidd el, a hatása is tucat lesz. 

Ugyanez a helyzet azokkal a logókkal is, amelyek esetében leragadnak a hagyományos formáknál. Az építkezésekkel foglalkozó cégek nevében a Bau elnevezés és a ház elem a logóban szinte biztosan nem segíti majd a megkülönböztethetőséget. 

Merni kell kiszakadni a megszokott formák gondolatvilágából, és elrugaszkodni a tucatszámra használt színektől is. 

Mindezt egy logótervező app, vagy egy hobbigrafikus garantáltan nem adja meg neked! 


Milyen a jó arculat?


Megkülönböztet, egyediséget ad a cégednek, és megragadja a potenciális vásárlód figyelmét. Amikor a vásárlóid meglátják, ösztönösen jó érzés alakul ki bennük, és megjegyzik, mennyire jó és ötletes a megjelenés. Hidd el, az érdeklődőidnek sokkal jobb szeme van ehhez, mint hinnéd, kiszúrják a gagyi, olcsó megjelenést! 

Ha arra vágysz, hogy a te cégedről is eiismerően nyilatkozzanak, bízd arculatod megalkotását profi csapatra, akik valóban egyedit alkotnak. 

Csapatunk több éves tapasztalattal rendelkezik ezen a téren is, és garantáltan nem alkotunk két hasonló arculatot!

Nézd meg referenciáinkat, és vedd fel velünk a kapcsolatot, ha meggyőztünk! Induló vállalkozások számára egyedi ajánlatot adunk!