Miért írjak blogot vállalkozóként?




A marketing egyik titkos fegyvere: a blogolás

Blogolással megoszthatjuk szakmai tudásunkat, építhetjük vállalkozásunk hitelességét, és elmélyíthetjük kapcsolatunkat meglévő vagy éppen potenciális ügyfeleinkkel. A kérdés, amit sok vállalkozó tesz fel magának:

"Van-e még értelme a blogírásnak 2024-ben?" A válasz, egy határozott igen.



marketing stratégiák kialakításában a blogírás egyre inkább újra előtérbe kerül, mint kulcsfontosságú eszköz. Nézzük is meg részletesebben, milyen előnyökkel járna, ha te is belecsempésznéd a blogolást a céged marketingjébe!

 

Blogot olvasó férfi

 

1. Egy blog több látogatót csábíthat a weboldaladra – és ez csak a kezdet!

 

Kezdjük az elején: Gondolj csak bele, hogyan találnak rá az emberek egyáltalán a weboldaladra?

  1. Vannak, akik direkt beírják az URL címedet, de ők már nagy valószínűséggel ismerik a vállalkozásodat.
  2. Aztán ott vannak a fizetett hirdetések, ahol amint abbahagyod a fizetést, hirtelen meg is szűnhet a látogatottság. Ez azért elég kiszolgáltatott helyzet, amiért fogadunk, te sem rajongsz! 

Itt jön képbe a blogírás egyik legnagyobb előnye!

Minden egyes új bejegyzés egy új kapu a weboldalad felé, egy új lehetőség, hogy felbukkanj a Google-ben, és új látogatókat vonzz magadhoz.

És ami a legjobb, ez messze nem kerül annyiba, mint a fizetett hirdetések! 

 

 2. Folyamatos jelenlét a közösségi médiában is!

 

Egy jól megírt blog kiváló eszköz arra is, hogy a közösségi médián keresztül új érdeklődőket érj el. Amikor új bejegyzést teszel közzé, olyan friss tartalmat adsz ezzel, amit megoszthatsz a különböző platformokon, mint az Instagram, a Facebook, vagy a Pinterest.

Így nemcsak a már ismerős közönséged figyelmét tudod megragadni, hanem azokét is, akik eddig még nem is hallottak a vállalkozásodról.

A blogod egy központi tartalomforrás is lesz, amely segít fenntartani és bővíteni az online jelenlétedet. Nem kell minden egyes nap új tartalmakat kitalálnod a blogodhoz (ugyanúgy ahogyan a közösségi médiába se)! Használd a blogbejegyzéseket úgy, hogy érdekes és megosztható tartalmat biztosíts, ami új látogatókat vonz a weboldaladra.

 

3. Leadgenerálás – hogyan legyen olvasóból ügyfél?

 

Amint a blogod kezd látogatókat vonzani, megnyílik előtted az az izgalmas lehetőség, hogy ezeket a látogatókat akár potenciális vevőkké konvertáld. Minden egyes blogbejegyzés, amit közzéteszel, nemcsak egy újabb oldal lesz a weboldaladon, hanem egy új esély arra is, hogy új feliratkozókat szerezz, majd belőlük vásárlókat generálj.

A folyamat egyszerű, de zseniális lehet, ha szeretnél új feliratkozókat gyűjteni ezzel a módszerrel: minden bejegyzésedbe építs be egy olyan elemet, amely arra ösztönzi az olvasót, hogy megossza veled az adatait cserébe valami értékesért.

Ez lehet egy ingyenes ebook, egy felmérés, webináriumokra való regisztráció – vagy bármi, ami elég érdekes ahhoz, hogy az olvasó felajánlja az elérhetőségét.

Nézzük, hogyan működhet ez lépésről lépésre:

  1. Először is, egy látogató érkezik a blogodat elolvasni.
  2. Olvasás közben szembejön vele egy vonzó ajánlat is – mondjuk egy ingyenes letölthető tartalom –, amely felkelti az érdeklődését.
  3. Amikor rákattint az ajánlatra, egy új oldalra kerül, ahol egy űrlapot kell kitöltenie az ingyenes tartalomért.
  4. A látogató megadja az adatait, elküldi az űrlapot, és cserébe hozzájut az ígért tartalomhoz.

Tehát érdemes megjegyezned, hogy a jól megírt blogbejegyzések többsége tartalmaz valamilyen cselekvésre ösztönző elemet.

Ezáltal nemcsak értékes tartalmat nyújtasz, hanem lehetőséget is adsz az olvasóknak, hogy közelebb kerüljenek a vállalkozásodhoz, így válhat akár ügyféllé. 

 

4. Építsd a szakmai hitelességedet!

 

A sikeres üzleti blogok titka, hogy közvetlenül válaszolnak a leggyakrabban feltett kérdésekre. Amikor rendszeresen közzéteszel hasznos, tájékoztató tartalmakat, amelyek célzottan a célcsoportod igényeire reagálnak, hamarosan elismerést is szerezhetsz, mint a területed egyik meghatározó szakértője.

Vajon milyen hatást gyakorolhat egy jól megírt, oktató jellegű bejegyzés, amely egy bonyolult kérdést tisztáz? Vagy mennyivel könnyebbé válik egy értékesítő dolga, ha a potenciális vevő már előzetesen találkozott a cégszakértelmét bemutató cikkekkel? A hitelesség kiépítése nem mérhető olyan egyszerűen, mint a weboldal forgalma vagy a generált érdeklődések száma, mégis, ez egy kulcsfontosságú eleme lehet az értékesítési sikernek.

Gondolj csak bele: ha a leendő ügyfelek válaszokat találnak kérdéseikre a vállalkozásod blogján keresztül, nagyobb eséllyel lépnek be az értékesítési folyamatba is, mivel már megbíznak benned, hiszen korábban már segítettél nekik.

Az ilyen típusú “előkészített” potenciális ügyfelek alaposabban ismerik a termékeidet és szolgáltatásaidat, ami hatékonyabb és eredményesebb értékesítést tesz lehetővé.

 

Blogcikk születik

 

5. SEO és linképítés – a keresőmotorok barátai

 

A minőségi, értékes tartalom nemcsak az olvasókat vonzza, hanem más weboldalakat is, amelyek akár linkelni fogják a bejegyzéseidet. Ezek a bejövő linkek – vagy backlinkek – létfontosságúak a keresőoptimalizálás szempontjából, mivel jelzik a Google-nek, hogy a weboldalad releváns és értékes forrás.

Minél több minőségi link mutat a weboldaladra, annál magasabbra kerülsz a Google találati listáján.

Számos SEO szakértő és kisvállalkozás-tulajdonos egyetért abban, hogy ezek a külső hivatkozású linkek a keresőoptimalizálás három legfontosabb eleme közé tartoznak. Ennek ellenére a linképítés gyakran jelenti a legnagyobb kihívást a SEO stratégiákban.

 

 6. Hosszú távú eredmények – a munkád gyümölcse

 

Ne feledd, hogy a blogírás hosszú távú befektetés. Egy-egy jól megírt, örökzöld blogbejegyzés éveken át képes látogatókat és leadeket generálni, anélkül, hogy további erőfeszítést kellene tenned.

Ez a passzív jövedelemforrás lehetőséget ad arra, hogy időd és energiád más növekedési lehetőségekre összpontosíthatsd.

Itt egy példa: egy vasárnap délután rászánsz egy-két órát egy blogbejegyzés megírására és közzétételére. Képzeljük el, hogy ez a bejegyzés már az első hétfőn 100 megtekintést és tíz potenciális érdeklődőt hoz. A következő nap, a közösségi média és az e-mail feliratkozások révén további 50 megtekintést és öt érdeklődőt generál. Az idő múlásával a bejegyzés látogatottsága csökkenhet, de összességében 150 megtekintést és 15 érdeklődőt szinte azonnal eredményezett.

Ugye nem is hangzik rosszul?

 

Fotó egy laptopon gépelő nőről

 

A blogírás nemcsak egy eszköz, hanem egy befektetés is a vállalkozásod jövőjébe.

Segít növelni a weboldalad látogatottságát, generálni leadeket és szakértői státuszt kiépíteni. Mindezek mellett hosszú távú előnyöket kínál, amelyek éveken át segítenek a vállalkozásod növekedésében.

Ha még nem kezdtél el blogolni, most itt az ideje elgondolkodni rajta!