Mindig jó ötlet egy webáruház elindítása?




Általában ha termékek értékesítéséről van szó, az első lépés, ami a vállalkozó eszébe jut, hogy készíttessen egy webáruházat. Azonban munkánk során számtalanszor látjuk, hogy nem mindig szükséges a webáruház, sőt, néha indokolatlanul korlátok közé szorít. Nézzük meg, mikor van valóban szükséged egy webáruházra, és mikor nem kell erre pénzt, időt és energiát fordítanod. 



Amikor csábító egy webáruház, de valójában nem kell…

Annak ellenére, hogy a termékek eladása kapcsán szinte azonnal egy webshopra asszociálunk, nem kell mindig új webáruházat készítteteni. Ha elég sok terméked van, jó megoldás lehet egy meglévő webáruházmotor bérlése, sok esetben jobb, mint teljesen nulláról egyedi webáruházat fejlesztetni jelentős befektetéssel. 

Azokban az esetekben pedig, ha nincs igazán sok terméked, inkább macera lesz számodra egy webáruház üzemeltetése, mert az igazi előnyeit nem tudod kihasználni. 

Ugyanez igaz lehet abban az esetben is, ha sok a termékvariációd, de valójában csak apró különbségekről van szó. Egy zöld bögre és egy kék bögre inkább csak variáció, semmit két különálló termék, ha minden más paramétere megegyezik. 

Miért terhelnéd magad egy bonyolultabb webáruház készítésének költségeivel és üzemeltetési feladataival, ha ezt sokkal egyszerűbben, költséghatékonyabban és marketing szempontból is előnyösebben meg lehetne oldani?


Mit csinálj, ha rájöttél, neked valójában nem is webáruház kell?

Ha magadra ismertél, és épp azon morfondírozol, mihez kezdj akkor egy webáruház helyett, ne gondold túl, mutatjuk is a megoldást.

Amennyiben csak pár terméked van, és nem épp fakanalakat árulsz, amiről viszonylag keveset lehet elmondani, akkor neked webáruház helyett több egyedi termék aloldalra van szükséged. 

 

webáruház készítés

 

Mi a különbség a webáruház és a termék aloldalak között?

Amíg a webáruház meghatározott keretek közé szorít, és sablonos termék adatlapokat kell kitöltened, addig a termék aloldal lehet teljesen szabadon felépített, informatív oldal, ahol valóban el tudod adni és be tudod mutatni a terméked, hiszen a legjobb felépítésnek és szövegezésnek semmi sem szab gátat! 

A termék aloldal az értékesítést segítő landing oldalak egy fajtája, és te magad is számtalanszor találkozhattál ilyennel. Akár sales oldalnak, akár értékesítési oldalnak, akár termék landingnek hívják, ugyanarról van szó. 

A kezedbe kapod a lehetőséget arra, hogy akár te magad, akár egy szakértő csapattal, szövegíróval és marketingessel együtt lépésről lépésre felépítsd és megtervezd az oldal elemeit, tartalmát és logikai ívét. 

Mindez helyet kaphat a már meglévő weboldaladon egy új URL alatt, aminek számos előnye lehet, ha a marketing folyamataidra gondolsz: 

  • nagyon jól keresőoptimalizálható
  • bármikor tudsz rá hivatkozni és konkrét forgalmat irányítani kifejezetten erre a termékre
  • kiküldheted hírlevélben
  • kitehet Facebook vagy Instagram posztban
  • készíthetsz hozzá dedikált Facebook vagy Google Ads hirdetéseket 

Komplex online marketing kampány is felépíthető akár egy-egy értékesebb terméked mögé úgy, hogy végül nem egy sablonos webáruház aloldalt lát az érdeklődőd, hanem egy jól megkomponált értékesítési oldalt. 

Ha nem százas nagyságrendben vannak termékeid, és olyasmit árulsz, aminek az előnyeiről és tulajdonságairól lehet írni, akkor nem vitás, hogy neked jobban beválhat egy egyedi értékesítési oldal a webáruház helyett. 

Ne aggódj, ha nem tudod, hogyan indulj el ezen az úton, tapasztalt csapatunk mindenben segíteni tud a szövegezéstől a grafikai tervezésen át a konkrét programozásig. 

Keress minket bátran, kérj ajánlatot telefonon, vagy emailben, elérhetőségeinket megtalálod ide kattintva.