Hogyan készítsd fel a hirdetési fiókodat az iOS 14 változásaira?




Ha aktívan ténykedsz a hirdetéskezelőben, akkor már biztosan találkoztál azzal az üzenettel, hogy az iOS 14 verziója miatt feladatokat kell megoldanod a hirdetéskezelőben. Na de mit tegyél pontosan? Ebben a cikkben megmutatjuk!



Miért kell az iOS 14 megjelenésével foglalkoznod?

A Facebook az alábbi hivatalos tájékoztatást adja:

„Az Apple az iOS 14 rendszerverzióval olyan módosításokat vezetett be, amelyek kihatással vannak a Facebook SDK-ból, a Facebook-képpontból és hasonló eszközökből érkező események fogadására és feldolgozására.”

Azaz azoknál a fiókoknál, ahol a vásárlások, feliratkozások, vagy egyéb konverziók jelentősebb része – Facebook források szerint több, mint 20%-a - iOS felhasználóktól érkezik, ott a mérésekben és a hirdetések teljesítményében látszódni fog az új rendszer hatása.

Egyszerre maximum 8 eseményt tudsz majd konverzióként mérni, azt viszont megadhatod, hogy melyik a legfontosabb számodra, fel tudod állítani a fontossági sorrendet, aminek a segítségével még hatékonyabb facebook hirdetési stratégia alakítható ki. Így lesz mit beállítanod.

Mit kell tenned?

Már biztosan megjelent a te hirdetési fiókodban is az Erőforrásközpont. Ezt a Kampányok fül előtt találod, és így néz ki:

kampányok mobilra szabva

 

A feladatok között jó eséllyel nálad is megjelenik a képpont ellenőrzése:

 

hirdetési fiók felkészítés iOS 14-re

 

Ehhez szükséges, hogy ellenőrzött tartománnyal rendelkezz. Mit jelent ez magyarul?

A Facebook felé bizonyítanod kell, hogy te rendelkezel azzal a weboldallal, ahová a hirdetések mutatnak, és ahol az eseményeket méred.

Ezt követően tudod beállítani a hozzá rendelt eseményeket, mind a nyolcat.

Bontsuk lépésekre a feladatot!

  1. A Vállalkozáskezelődben A márka biztonsága menüpontban ellenőrizd, hogy a tartományod (a weboldalad) meg van-e adva és ellenőrzött-e! Ha nincs megadva, csak kattints a hozzáadásra, utána pedig a lent látható módok egyikével végezd el az ellenőrzést!

tartomány megadása ellenőrzése vállalkozáskezelőben

 

2. Ha a tartományod már rendben van és ellenőrzött, akkor kattints az Erőforrásközpontnál mutatott feladatnál a Képpontok ellenőrzésére vagy az Eseménykezelőben kattints az Összesített eseménymérésre, majd a Webes események konfigurálására:

képpont ellenőrzés konfigurálás

 

Ekkor meg fog jelenni az a felület, ahol már látni fogod az ellenőrzött tartományodat, és megadhatod azokat a konverziós eseményeket, amiket korábban a képponttal mértél (például Kosárba helyezés, Vásárlás) vagy azokat, amelyeket Egyéni konverzióként hoztál létre.

Csupán annyit kell tenned, hogy a sor végén látható nyílra kattintasz, majd az események módosítása gombot kell megnyomnod:

 

webes események konfigurálása

 

3. Ha mindent jól csináltál, akkor a folyamat végén azt fogod látni, hogy fontossági sorrendben csökkenve egymás alatt szerepelnek majd a főbb eseményeid:

hozzárendelt események

 

Előfordulhat, hogy az események beállása nem fog azonnal működni, ha a tartományodat is most adtad meg, szükséges pár óra, hogy ezt a Facebook feldolgozza.

Figyelj arra is, hogy a megadható események között csak olyanok fognak megjelenni, amelyek aktívak, azaz érkezett már mért esemény (például már történt feliratkozás, vagy kosárba rakás).

Sok sikert a beállításhoz!