Ha aktívan ténykedsz a hirdetéskezelőben, akkor már biztosan találkoztál azzal az üzenettel, hogy az iOS 14 verziója miatt feladatokat kell megoldanod a hirdetéskezelőben. Na de mit tegyél pontosan? Ebben a cikkben megmutatjuk!
A Facebook az alábbi hivatalos tájékoztatást adja:
„Az Apple az iOS 14 rendszerverzióval olyan módosításokat vezetett be, amelyek kihatással vannak a Facebook SDK-ból, a Facebook-képpontból és hasonló eszközökből érkező események fogadására és feldolgozására.”
Azaz azoknál a fiókoknál, ahol a vásárlások, feliratkozások, vagy egyéb konverziók jelentősebb része – Facebook források szerint több, mint 20%-a - iOS felhasználóktól érkezik, ott a mérésekben és a hirdetések teljesítményében látszódni fog az új rendszer hatása.
Egyszerre maximum 8 eseményt tudsz majd konverzióként mérni, azt viszont megadhatod, hogy melyik a legfontosabb számodra, fel tudod állítani a fontossági sorrendet, aminek a segítségével még hatékonyabb facebook hirdetési stratégia alakítható ki. Így lesz mit beállítanod.
Már biztosan megjelent a te hirdetési fiókodban is az Erőforrásközpont. Ezt a Kampányok fül előtt találod, és így néz ki:
A feladatok között jó eséllyel nálad is megjelenik a képpont ellenőrzése:
Ehhez szükséges, hogy ellenőrzött tartománnyal rendelkezz. Mit jelent ez magyarul?
A Facebook felé bizonyítanod kell, hogy te rendelkezel azzal a weboldallal, ahová a hirdetések mutatnak, és ahol az eseményeket méred.
Ezt követően tudod beállítani a hozzá rendelt eseményeket, mind a nyolcat.
2. Ha a tartományod már rendben van és ellenőrzött, akkor kattints az Erőforrásközpontnál mutatott feladatnál a Képpontok ellenőrzésére vagy az Eseménykezelőben kattints az Összesített eseménymérésre, majd a Webes események konfigurálására:
Ekkor meg fog jelenni az a felület, ahol már látni fogod az ellenőrzött tartományodat, és megadhatod azokat a konverziós eseményeket, amiket korábban a képponttal mértél (például Kosárba helyezés, Vásárlás) vagy azokat, amelyeket Egyéni konverzióként hoztál létre.
Csupán annyit kell tenned, hogy a sor végén látható nyílra kattintasz, majd az események módosítása gombot kell megnyomnod:
3. Ha mindent jól csináltál, akkor a folyamat végén azt fogod látni, hogy fontossági sorrendben csökkenve egymás alatt szerepelnek majd a főbb eseményeid:
Előfordulhat, hogy az események beállása nem fog azonnal működni, ha a tartományodat is most adtad meg, szükséges pár óra, hogy ezt a Facebook feldolgozza.
Figyelj arra is, hogy a megadható események között csak olyanok fognak megjelenni, amelyek aktívak, azaz érkezett már mért esemény (például már történt feliratkozás, vagy kosárba rakás).
Sok sikert a beállításhoz!