Azt gondolnánk, hogy ha kommunikációról, vagy akár „csak” egyszerű posztolgatásról van szó, akkor elegendő, ha írunk, videózunk. Ha olvastad az előző részt, akkor már pontosan tudod, hogy még azelőtt, hogy nekifognál bejegyzéseket közzétenni, érdemes rendbe tenni a teljes kommunikációd. Méghozzá azért, hogy ne égj ki pár hónapon belül, illetve egyáltalán tudd, mi mindened van, kikhez szólsz, és így tovább.
Ebben a részben arra világítunk rá, hogy maga a posztolás (az írás) jóval könnyebb, ha kicsit megtervezed, ha átgondolod, marketing stratégia köré építed, ráadásul annyi mindened van, amire nem is gondolsz és felhasználhatnád.
Így gördülékenyebben fog menni a posztolás, e mellett folyamatos jelen leszel, amit a követőid is élvezni fognak, Te pedig végre örömmel fogsz alkotni. Ha pedig nem, tudni fogod, miért szervezed ki, miről szól a kommunikációd. Nézzük tehát, melyek azok a témák, amelyek állandó érdeklődésre tartanak számot:
Sokan azt gondolják, hogy ez egyenlő a tukmálással, pedig ez közel sincs így.
Időnként érdemes megmutatnod, mid van, különben óhatatlanul átcsúszhatsz a „magazin jellegű posztokba”, ami azt jelenti, hogy elolvassák, de nem reagálni, hiszen nem tudják a követőid, mit kaphatnak nálad.
Tévedés azt hinni, hogy mindenki tisztában van a termékeiddel, szolgáltatásaiddal: ahogy Te elfoglalt vagy, és ezer dolog jár a fejedben, ugyanez igaz az érdeklődőidre.
A másik pedig, hogy attól, hogy ebben a pillanatban nincs szüksége esetleg a termékedre vagy szolgáltatásodra, egyáltalán nem jelenti azt, hogy később neki, vagy akár másnak ne lehetne. És miért ne te jutnál eszébe? Úgyhogy csak bátran, olykor mutasd meg, mid is van, és hogy miben segít, milyen problémát old meg.
Azon túl, amit el szeretnél adni, érdemes egy-két állandó rovatot bevezetned a kommunikációdba. Ez lehet kérdezz-felelek, rövid gondolatok, tippek, tanácsok, esettanulmány, bármi, amire a közösséged nyitott. Határozz meg egy napot, vagy akár órát is, és azt tartsd, legyen folyamatosan ugyanakkor.
Így te is láthatod, kik a visszatérők, kik az újak, a legaktívabb mag, és hogy a sok követőből hányat tudsz megszólítani.
Igen, hoztunk egy ilyen tippet is, ami mindannyiunk kezében ott van, ez pedig a Gyakran Ismételt Kérdések, röviden a Gy. I. K.
Tényleg, hiszen aki még most ismerkedik a cégeddel, a márkáddal, azt fogja megkérdezni, amit nem talál meg, vagy amire még nem dolgoztál ki választ, megoldást. Vagy csak nem érthető számára. Vagy a kívánságát, ami egy termékfejlesztés ötlete is lehet számodra. Vagy egy élményét (pl. ügyfélszolgálattal), ami szintén Neked lehetőség. Megosztani örömöt, bánatot, kérdésekre adott válaszokat, és még sorolhatnánk… És ahogy folyamatosan jelen vagy, mindig fog érkezni valamilyen visszajelzés, nem igaz?
Fontos arról is beszélnünk, hogy mások tartalmát, idézetét felhasználhatod-e, és ha igen, milyen mértékben. Ha megosztasz, tegyél hozzá indoklást, gondolatot, hogy hozzád is köthető legyen. Egy technológiai újítás, egy új helyszín nyitása, egy „vágyálom” megosztása mind Te vagy, Hozzád tartozik, így élhetsz vele.
Mutasd meg, aki, vagy ami inspirál, akár példákat. Tehát használd, hiszen ahogy te, úgy a követőid is néznek tévét, olvasnak cikkeket, zenét hallgatnak, stb. Arra figyelj, hogy ne menjen el a fókusz rólad, a termékeidről, szolgáltatásaidról.
Ha naptárban gondolkodsz, akkor ez azt jelenti, hogy az összes bejegyzésed 10%-a szólhat másról. Azért is érdemes egyébként, mert legalább látják, hogy nemcsak a sajátod érdekel, hanem a külvilág eseményeire is figyelsz és reagálsz.
A végére hagytuk, de külön pontot érdemel, ez pedig a történetmesélés. Az emberek imádják, ha megosztod velük azt, hogy te is emberből vagy. Ha nehézségeid vannak, sikered volt, valaki kedves volt veled, vagy éppen nem… Hogyan jutottál el addig, ahol most vagy? Miket tervezel? Mi volt a legnehezebb a vállalkozói létben? A terméked vagy a szolgáltatásodban? Melyik a kedvenc, melyik az, amit esetleg fel kellett adnod? Hogyan viselted?
Ez a néhány kérdés biztosan már most számtalan emléket idéz fel benned, és csak ennyi kell, ezekről mesélned.
Ha megnézed, mindegy, hogy videózol, szöveget írsz, a fontos, hogy mutasd meg az általad felépített világot. Mindenkié egy saját különálló kis világ, ami valahol elhelyezkedik a nagyvilágban. Ha az előző résszel együtt elolvasod, akkor láthatod, hogy a kommunikációd kulcsa két pilléren nyugszik: a folyamatosságon és az önazonosságon. Fenti tartalomtípusok pedig ezekben fognak Neked is segíteni.