Folyamatos probléma, hogy bár egyre növekszik a Facebook oldalad követőinek száma, a közzétett posztjaidat egyre kevesebben látják. Mit tehetsz ez ellen?
2018-ban az akkori algoritmus frissítés – amit sokan Facebook Zero-ként emlegetnek – nyilvánvalóvá tette, mennyire nehéz organikusan elérni a követőinket. Azonban, ha már időt és energiát tettél a posztok készítésébe, esetleg csapaton belül egy kollégád dolgozott vele nem keveset, akkor mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy minél többen olvassák a posztjaidat. Ehhez hoztunk most néhány tippet.
Azt már biztosan megfigyelted magadon is, hogy amikor megáll az ujjad görgetés közben egy poszt felett, azt többnyire a képpel éri ez a posztoló. A legelső, ami egy posztból felkelti a figyelmed, a jó kép, esetleg videó. Ezért, ha módod van rá, használj minőségi saját képeket, kerüld el a képbankok sablonos borzalmait.
Ha jelenleg nem állnak még rendelkezésedre saját fotók, akkor két javaslatunk van.
A posztjaid szövegében érdemes különböző emojikat használnod. Mindezt természetesen ízlésesen, nem cél, hogy minden sorban szerepeljen egy-egy emoji, de kifejezetten a posztod első mondata előtt, illetve linkek környezetében jótékonyan felhívja az olvasó figyelmét, és vezeti a tekintetét egy-egy jól megválasztott emoji.
A követőid nem csupán szakmai tartalmakra éheznek, hanem szívesen fogadják azokat a bejegyzéseket is, amelyek rólad, a kollégáidról, a céged napi életéről, az értékeitekről vagy a hitvallásotokról szólnak.
Ha a Facebook marketing során ezeket a témákat választod a posztjaid alapjául, azzal magasabb aktivitást érhetsz el, ezzel pedig az algoritmus is értékesnek fogja titulálni a posztodat, és még több emberhez juttatja el.
A személyesség lehetővé teszi a kötődést, és szimpátiát kelt, ezért ne félj tőle!
Annak érdekében, hogy minél több emberhez eljuss organikusan, sok-sok visszajelzést, reakciót kell gyűjtened. Ennek egyik hatásos módja, ha már a poszt szövegében is kéred a követőidet, olvasóidat, hogy küldjenek like-ot, osszák meg, vagy kommenteljék a bejegyzésedet.
Ezek az interakciók mind pozitív hatással lesznek a posztjaid elérésére.
Biztosan szeretnéd, ha a posztjaid organikusan – hirdetés nélkül – érnének el minél több követőt, azonban az a szomorú igazság, hogy a Facebook algoritmusa jelentősen korlátozza az elérést. Ha viszont posztonként akár egy kis összeget hirdetésre fordítasz, nagyságrendekkel több emberhez juthatsz el.
Nem szükséges természetesen minden posztot hirdetned, de a legfontosabbakat mindenképpen érdemes. A Facebook rendkívül pontos célzási lehetőségeinek köszönhetően releváns emberekhez érhetsz el, és a hirdetésre fordított összeggel építed a márkád ismertségét.
Fontold meg a fenti javaslatokat, építs be minél többet a posztjaidba, és az eredmény nem marad el!
Ha pedig úgy érzed, inkább profi csapatra bíznád a Facebook posztjaid készítését, keress minket bátran a Kapcsolat pontban található elérhetőségeink bármelyikén.