Mi a legnagyobb kihívás céged marketingjében?




Egy amerikai kutatás szerint a vállalkozások 33%-ának az a legnagyobb kihívása, hogy hogyan konvertálhatja vásárlóvá az érdeklődőit. Valóban, nem elég csupán megszerezni a látogatókat, azt is el kell érnünk, hogy belőlük vásárlók, majd visszatérő vásárlók váljanak.

Kétségtelenül ez az egyik legnagyobb kihívása a magyar kisvállalkozásoknak is, és talán te is gyakran töröd a fejed azon, hogy hogyan bírhatnál rá még több embert arra, hogy bizalmat szavazzon neked.


Számos csatorna, számos marketingeszköz áll rendelkezésedre, amelyen keresztül elérheted és meggyőzheted a célcsoportod, azonban ezzel párhuzamosan
egyre kevesebb figyelemre számíthatsz, ahogy nő a zaj szinte minden csatornán.


Hiábavaló a legjobban megírt email kampány is, ha még a levél megnyitásáig sem jut el az érdeklődő
- vagy ez esetben inkább nem érdeklődő.


Hogyan tudsz ezen a zajon áthatolni és kiemelkedni a tömegből?


Ahhoz, hogy a te üzeneteid ne vesszenek bele a szürke tömegbe, adunk 4 tippet, amiket érdemes végiggondolnod és betartanod:

  1. Ismerd a célcsoportod!
    Ez az első és legfontosabb! Minél pontosabb képed van a célcsoportod szokásairól, stílusáról, érzéseiről, annál könnyebb lesz olyan üzenetet megalkotnod, ami megszóltja és ráveszi őket arra, hogy nálad költsék el a pénzüket! Kutass, gyűjts adatot, kérdőívezz, beszélgess! Használj ki minden lehetőséget az infógyűjtésre!

  2. Gondolkozz rendszerben!
    Egy jó marketing stratégiában az eszközöknek és az üzeneteknek is pontosan meghatározott szerepük van. Minden ügyféljelölted több fázison megy át amíg komoly érdeklődővé majd vásárlóvá válik. Hangold össze ezeket a fázisokat az eszközökkel és az üzenetekkel!

  3. Mérj mindent!
    Tesztelj bátran, hiszen csak így derülhet ki, mi az, ami működik, és mi az, ami nem. Mindkettőből sokat tanulhatsz, és folyamatosan tökéletesítheted az üzeneteidet. Ha valami nem működik, azt ne kudarcként éld meg, inkább vond le a tanulságokat, és használd ezeket arra, hogy még jobb üzeneteket kreálj!

  4. Adj értéket!
    Közhelyesen hangzik, de igaz: minden a jó termékkel kezdődik! Ha megígértél valamit, és azt be is tartottad, sőt az ügyfél még többet is kapott tőled, mint amit elvárt, azzal garantáltan olyan partnerré nőttél a szemében, akire odafigyel, és akit szívesen ajánl majd másoknak is. Hát nem pont erre vágysz?

 

Ezek olyan alapelvek, amelyeket ma már szinte kötelező betartani, ha nem akarsz lemaradni az ügyfelekért folytatott versenyben.

Mi abban hiszünk, hogy az a folyamat, amely során az érdeklődőből vásárló válik, a megfelelő stratégia, valamint a megfelelő eszközök kiválasztásával és összehangolásával kezdődik.