Mi az elégedett ügyfél receptje?




Gyakran hallani, hogy megszerezni egy új vevőt sokkal, de tényleg nagyságrendekkel többe kerül, mint rávenni egy régi vevőt arra, hogy ismét beléd fektesse a pénzét és a bizalmát. Ezt még ma is elfogadhatjuk alapigazságnak, pedig ma már tényleg sok és jóval olcsóbb eszközök állnak rendelkezésünkre az új vásárlók bevonzására mint abban a korban, amikor televíziós reklámokon, újsághirdetéseken és Arany Oldalakon vezetett az út a vásárló megszerzéséhez.

Bármilyen vállalkozásod is van, annyi biztos, hogy szeretnél minél több elégedett ügyfelet és nem utasítanád el az ezzel járó bevételt sem.

Akkor hát adott a feladat: el kell érned, hogy az ügyfeleid elégedettek legyenek!

Hogyan érheted el a hőn áhított ügyfél-elégedettséget?

A képlet sokkal egyszerűbb, mint gondolnád, azonban mindkét összetevője feltétlenül kell.  Egyik sem hozza meg a sikert a másik nélkül.


Lássuk hát a képletet:


jó minőségű termék + korrekt és barátságos bánásmód = elégedett ügyfél


És ennyi :)  Ha csak két összetevő, akkor miért olyan nehéz ezt betartani?

Még egyszer hangsúlyoznánk, nem elég csak az egyik, vagy csak a másik.


Ma már olyan világban élünk, hogy egyszerűen nem adhatsz rossz terméket vagy szolgáltatást az ügyfélnek, mert annak pikk-pakk híre megy. Az elégedetlen ügyfeled el fogja újságolni legalább 9 ismerősének azt, hogy nem ajánl téged. Kiteheti Facebook-ra, Twitterre, a Tékozló Homárra…. :) nem egy közösségi médián kibontakozó botrányt láthattunk az utóbbi időben, és ne feledd, a hatalom a vevőnél van. Szabadon tájékozódhat, nem csak az a mérvadó már, hogy te mit mondasz a termékedről, hanem az is, hogy mások mit mondanak rólad!


Ezzel összefüggésben azonnal érhetővé válik a második alapelv is – az, ahogyan viselkedsz az ügyfeleddel, az egyik legjobb marketing fogásod lehet, ha jól csinálod, vagy egy igazi katasztrófa, egy saját lejárató kampány, ha nem. Éppen ezrét pl. egy jó Facebook marketing során fontos szerepe van a megfelelő ügyfélkezelésnek is.


Az ügyfeled megjegyzi, amit tőled kapott: a jót is és a rosszat is!


A barátságos kiszolgálás, az ügyfeleid igényeinek előtérbe helyezése, a kooperatív hozzáállás igenis csodákra képes! Előbb adnod kell ahhoz, hogy kaphass, ezt ne feledd el!

Mire számíthatsz, ha ezt a két alapelvet betartod?

Egy erős, támogató ügyfélközösségre, sok-sok ajánlásra, erős szájmarketingre, és persze olcsón megszerzett újabb vásárlásokra.


Gondold át ezeket, mérd fel, hogy állsz most ezen a két területen, és legyél őszinte!

Ha van min javítani, tedd meg a szükséges lépéseket, és a hatás nem marad el!