Milyen közösségi média csatornákat érdemes használni?




Több tucat közösségi média platform létezik, amelyek hasonló céllal jöttek létre, mégis különböző közönséget és beszélgetéseket inspirálnak. Politikai vitákat találhatsz a Twitteren, mémeket Tumblr-on, kép- és fórumdömpinget a Reddit -en, DIY ötleteket és enteriőröket a Pinteresten – csak néhányat említve. Ebben a cikkben arról írunk, hogy melyiket érdemes céges ügyfélként választanod.



A lehetőségek száma, ha nem is végtelen, de egyre több social platformból lehet válogatni. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy mindenkinek minden felületen kommunikálnia vagy hirdetnie kell. Annyi biztos, hogy a közösségi média használata ma már elengedhetetlen része a brandépítésnek és a vállalkozások népszerűsítésének – akár több, egymást támogató csatornán keresztül.

Számodra melyik a legjobb választás? Egy integrált, többcsatornás online kampány magában foglalja a megtervezett közösségi média használatát is annak érdekében, hogy ügyfeleid számára élményt- és információt nyújts, hűséges követőid, márkád „barátai” legyenek.

Bemutatjuk a legnagyobb platformok erősségeit és gyengeségeit.

Facebook


A közösségi média királya. A Facebook havonta aktív felhasználóinak száma 2,8 billió (Facebook, 2021). Hatalmas közössége van, megszámlálhatatlan a témák és érdeklődési körök száma, amelyben megtalálhatják régi- és új ismerőseiket az emberek. Folyamatosan fejlődő üzleti és értékesítést támogató funkcióinak köszönhetően a legtöbb webhelyre irányuló hivatkozási forgalmat produkálja. 18 és 64 év között nők és férfiak egyaránt jelen vannak. A Facebook a valós térben működő viszonyokat és működéseket adaptálta az online térre: az emberek kapcsolatokat ápolnak- és építenek, bejegyzésekre reagálnak, saját életeseményeiket vagy gondolataikat osszák meg és indítanak diskurzust azokról, híreket olvasnak, szórakoznak, vásárolnak, tájékozódnak.

Instagram

Az Instagram Magyarországon a második legnépszerűbb platform. Legelkötelezettebb felhasználói a fiatal nők. Tulajdonképpen egy vizuális orgia, ahol szebbnél szebb természet- vagy városfotókkal, melengető hangulatú életképekkel, provokatív művészettel és különböző stílusokban készült brandmegjelenésekkel találkozni. Felépítése nem változott olyan sokat az évek során – ellentétben mint ez a Facebook esetében megfigyelhető - , továbbra is képek és rövidebb videók formájában lehetséges tartalmakat megosztani, amelyekre szívecskével vagy hozzászólással, megosztással reagálhatnak a követők. Az üzleti célú vagy saját márkát támogató profilok esetében már beépített bolttal rendelkezik, amely egy gombnyomással a kosárhoz invitálhatja a potenciális vásárlót.

Meghatározó különbség a Facebook és az Instagram platformban az, hogy míg az Instagram fotói virálisan terjedve meglehetősen szép számú eléréseket produkálnak, addig a Facebook esetében az üzleti oldalak hirdetései kulcsfontosságúak. Persze ne áltassuk magunkat azzal, hogy dinamikus növekedést lehetséges elérni hirdetések nélkül – ezek montírozására, és a hirdetési „rangsor” felállítására már számos algoritmust fejlesztett tulajdonosa.

Ha még nem vagy Instagramon, pedig vizuálisan jól kommunikálható a terméked, akkor ideje regisztrálni, és tudatosan megtervezni a jelenlétet.

 

milyen közösségi média felületet használj?

Twitter


A Twitter hazánkban nem robbant be. Magyarországi közösségében leginkább férfiak használják, és többnyire angol nyelven, gazdasági vagy politikai témákban, sokszor külföldi diskurzusokhoz kapcsolódva. Világszinten találunk olyan brandeket, amelyeknek bevált a Twitter kampány. Ha nemzetközi ismertségre utazol, akkor érdemes megfontolni, hogy külföldre is exportáljuk a tartalmaidat.

Pinterest


Vizuális infotainment eszköz. Rengeteg recepttel, DIY ötlettel, lakberendezéssel, utazással vagy mentális egészséggel foglalkozó tartalmat található ezen a felületen. A felhasználók többsége nő, és inspirációforrás gyanánt keresik fel az oldalt.

Snapchat


Hallottál már róla? A tizenévesek preferált közösségi platformja, ami lassan, de stabilan építi felhasználóinak számát.

TikTok


Szintén a Z generáció starter pack-ja az online térbe, amit idén egyre több influencer próbál ki nem titkolt célcsoportfiatalítás reményében. Egy jól irányzott TikTok videóval világszerte ismertté lehet lenni néhány órára, napra vagy hétre. Az állandó, trendi jelenlét biztosíthatja a Z generáció figyelmének folyamatos fenntartását és érdeklődésük irányítását. A platform lehetővé teszi azt, hogy a márkák együtt tudjanak működni az aktuális TikTok sztárokkal.

LinkedIn


Céges dolgozóként egészen biztosan találkoztál már a felülettel. A LinkedIn – szemben az előzőekben említett közösségi hálózatokkal – egy professzionális felület, ahol a munkavállalók részletes resuméjával találkozni, kollégáik által készített ajánlásokkal és business skilljeik megerősítésével találunk információkat. Leginkább fejvadász cégek és multinacionális vállalkozások használják a megfelelő dolgozók megtalálásának érdekében, de kiválóan alkalmas ipari cikkek megjelenésére vagy B2B kampány erősítésére.

Reméljük, ezzel az áttekintéssel segítettünk, hogy el tudj igazodni a közösségi média csatornák dzsungelében, és ki tudd választani a számodra tökéletes csatornákat!