A pixel nem más, mint egy mérésre szolgáló kódrészlet, pontosan úgy működik, mint a Google Analytics követőkódja, csak éppen a Google helyett a Facebook számára teszi lehetővé a hirdetéseid eredményességének követését.
A pixel méri az eseményeket és a látogatásokat is, így ez segít, hogy nyomon tudd követni a vásárlásokat, kosárba helyezéseket, feliratkozásokat, de ennek segítségével tudod például azt is meghatározni, hogy egy aloldalad vagy terméked meglátogatóira fussanak hirdetések. A felhasználhatósága rendkívül sokszínű, és enélkül nem éri meg hirdetéseket futtatni, hiszen nem lennének adatok a kezedben!
Be kell tenned a weboldalad fejlécébe, vagy ha Wordpress alapú az oldalad, akkor egy erre szolgáló bővítmény segítségével tudod megcsinálni az összekötést, a pixel ID megadásával.
A pixel ID egy egyedi számsor, amit a pixeled neve alatt láthatsz, ez különbözteti meg az összes többi pixeltől.
Számos bővítmény létezik erre a célra, mint például a PixelYourSite vagy a Pixel Cat. Ezek többnyire csak a pixeled azonosítóját kérik, amit be kell másolnod, lementened a változtatásokat, és kész is vagy!
A pixeled létrehozását a Facebook hirdetési fiókod Eseménykezelőjében tudod megtenni: https://business.facebook.com/events_manager2/overview
Először a bal oldali menüben meg kell keresned a zöld plusz jelet, az Adatforrások hozzákapcsolása menüvel, és rá kell kattintanod:
Ezt követően a felugró ablakban válaszd a Web lehetősége,t és nyomd meg az Összekapcsolás gombot:
Második lépésben csak annyi a teendőd, hogy elenevezed a képpontot - de olyan nevet adj neki, ami teljesen egyértelmű számodra!
Miután megnyomtad a Képpont létrehozása gombot, el is készültél az új képpont létrehozásával, és már csak arról kell gondoskodnod, hogy bekerüljön az oldaladba!
Sajnos képpont törlésére a Facebook egyelőre nem ad lehetőséget, így a feleslegesen vagy véletlenül létrehozott képpontokat nem tudod kitörölni. Azonban addig, amíg nem teszed be őket a weboldaladba, inaktívak maradnak, így könnyen megkülönböztethetőek a működő, aktív képpontodtól.
Ez szintén az Eseménykezelőben lesz, de ezúttal az Adatforrások menüt kell választanod:
Ezt megnyomva egy olyan képernyőt fogsz látni, ahol bal oldalon egymás alatt minden képpontod neve és azonosító száma látható.
A mi EVOBRANDS nevű pixelünk azonosítója az alatta látható, 217 kezdetű számsor:
Szuper kérdés, és szerencsére nagyon egyszerűen megoldható. Ha Google Chrome böngészőt használsz, akkor egyszerűen írd be a keresődbe, hogy “facebook pixel helper”.
A megjelenő találatok között látni fogsz egy Chrome bővítményt, amelyet pontosan így hívnak:
Csak meg kell nyomnod a kék Hozzáadás gombot, amit a bővítmény neve mellett találsz, ha pedig már hozzáadtad, itt fogod megtalálni az eltávolítás lehetőségét is:
A hozzáadást követően a keresősávban meg fog jelenni egy kék kódos ikon, amelyre kattintva azonnal ellenőrizheted a pixeled működését:
Amennyiben a weboldaladban nincs pixel, vagy nem aktív, az ikon szürke marad:
Semmi gond, mi megoldjuk helyetted és mindent megteszünk, hogy a Facebook hirdetés ára megtérüljön számodra!
Keress minket bátran, kérj ajánlatot telefonon, vagy emailben hirdetéskezelésre, elérhetőségeinket megtalálod ide kattintva.