Amikor éves tervezésről van szó, általában megosztottak a cégvezetők. Van, aki enélkül el sem tudja képzelni az évkezdést, míg mások teljesen feleslegesnek tartják, mondván úgyis minden változik 1-2 hónapon belül. Mit érdemes ezzel kezdeni?
Kétségtelen, hogy nem lehet minden apró részletet előre eltervezni, hiszen jöhet egy új termékötleted, egy új együttműködésed, változhat a csapatod. Számtalan tényező befolyásolhatja azt, hogy mit is valósítasz meg az év végére az előre eltervezett kampányokból.
Azonban ezek a változók nem jelentik azt, hogy egyáltalán ne lenne értelme tervezni!
Nagyon sokat segít a marketingtevékenységed tervezésében, ütemezésében és a bevételed tervezésében is az, ha előre látod, milyen főbb értékesítési kampányokat fogsz megvalósítani. Ez keretet ad az évednek!
A kampány nem jelent egyet azzal, hogy akciózol. Lehet természetesen árengedmény is, például egy tavaszi készletkisöprés, de nem törvényszerű, hogy ha kampányolsz, akkor árat is kell csökkentened.
A kampány mindig egy több csatornán zajló kommunikáció-sorozatot jelent, amibe bevonhatod az összes csatornádat, például emailt, Facebook oldalt és csoportot, hirdetéseket, stb. A célja pedig, hogy minél többet adj el.
Amikor tehát éves kampánytervről beszélünk, akkor valójában arról van szó, hogy tudod-e előre, mikor milyen termékedre, termékeidre készítesz célzottan kommunikációt.
Mindenképpen gondold át az alábbiakat:
Ha mindezek megvannak, már csak egy lépésre vagy a kész tervtől!
Már csak a tervezeted véglegesítése van hátra.
Ezen a ponton már van egy terved arra, hogy mit fogsz megvalósítani az évben.
Következő lépésben kezdd el azt is beütemezni, hogy mikor kezdesz el készülni az egyes kampányokra!
Ha úgy érzed, egy profi tervezetre lenne szükséged, keress minket bátran a Kapcsolat pontban található elérhetőségeink bármelyikén.