Van már éves kampányterved? Így készítsd el!




Amikor éves tervezésről van szó, általában megosztottak a cégvezetők. Van, aki enélkül el sem tudja képzelni az évkezdést, míg mások teljesen feleslegesnek tartják, mondván úgyis minden változik 1-2 hónapon belül. Mit érdemes ezzel kezdeni?



Tervezni - de jól!

Kétségtelen, hogy nem lehet minden apró részletet előre eltervezni, hiszen jöhet egy új termékötleted, egy új együttműködésed, változhat a csapatod. Számtalan tényező befolyásolhatja azt, hogy mit is valósítasz meg az év végére az előre eltervezett kampányokból.

Azonban ezek a változók nem jelentik azt, hogy egyáltalán ne lenne értelme tervezni!

Nagyon sokat segít a marketingtevékenységed tervezésében, ütemezésében és a bevételed tervezésében is az, ha előre látod, milyen főbb értékesítési kampányokat fogsz megvalósítani. Ez keretet ad az évednek!

Mit értünk kampány alatt?

A kampány nem jelent egyet azzal, hogy akciózol. Lehet természetesen árengedmény is, például egy tavaszi készletkisöprés, de nem törvényszerű, hogy ha kampányolsz, akkor árat is kell csökkentened.

A kampány mindig egy több csatornán zajló kommunikáció-sorozatot jelent, amibe bevonhatod az összes csatornádat, például emailt, Facebook oldalt és csoportot, hirdetéseket, stb. A célja pedig, hogy minél többet adj el.

Amikor tehát éves kampánytervről beszélünk, akkor valójában arról van szó, hogy tudod-e előre, mikor milyen termékedre, termékeidre készítesz célzottan kommunikációt.

kampány tervezés facebook adwords

Mit tervezz meg egy éves kampánytervben?

Mindenképpen gondold át az alábbiakat:

  • Mik a legjobb húzótermékeid, amiket mindenképp szeretnél promotálni?
  • Mik a legjobb hónapjaid, amikor egyébként is sokan vásárolnak tőled?
  • Milyen szezonalitás jellemző a vállalkozásodra? Van olyan termék, amit adott hónapban érdemes kommunikálni?
  • Vannak olyan apropók, amikre gyakran készítesz kampányt, vagy amit szeretnél idén is kihasználni? Például, ha mindig van Valentin napi kampányod, vagy tanévkezdő kampányod, akkor ezt is érdemes belekalkulálni.
  • Mennyi időt szánnál egy-egy kampányra? Lesz 1-2 napos villámakciód, és több hetes nagyobb is?

Ha mindezek megvannak, már csak egy lépésre vagy a kész tervtől!

Hogyan tervezd meg az éves kampányaidat?

Már csak a tervezeted véglegesítése van hátra.

  1. lépés: Menj végig a korábbiakban összeírt ötleteken és írd fel azokat, amik biztosak!
  2. lépés: Döntsd el, hogy melyik kampányod mikor kezdődik és meddig tart majd!
  3. lépés: Ellenőrizd, hogy a kampányaid között van-e elég idő, hogy a követőid ne mindig értékesítő emaileket és posztokat kapjanak!
  4. lépés: Vegyél magad elé egy naptárat, mindegy, hogy papír alapon szeretsz tervezni, vagy online, de át kell tudnod nézni a teljes előtted álló évet. Írd be a pontos dátumokat!

Ezen a ponton már van egy terved arra, hogy mit fogsz megvalósítani az évben.

Következő lépésben kezdd el azt is beütemezni, hogy mikor kezdesz el készülni az egyes kampányokra!

Ha úgy érzed, egy profi tervezetre lenne szükséged, keress minket bátran a Kapcsolat pontban található elérhetőségeink bármelyikén.