Egy nemzetközi piacon való kommunikáció mindig kihívásokkal teli, hiszen rá kell érezni egy új célcsoport gondolkodására és ahhoz kell igazítani a kommunikációt.
A Facebook oldal az együttműködésünk kezdetekor ugyan létezett, de nem volt még egységes kommunikációs stratégia, amely mentén a posztok megszülettek volna, így a rájuk érkező reakciók is hektikus képet mutattak.
Első lépésben közösen kidolgoztuk azokat a témákat, amelyeket fontosnak tartottunk kommunikálni, majd ezekre készítettük el a javasolt szövegeket. A folyamatban ügynökségünk részéről egy fordító is részt vett, így a fordítás terhét is sikerült levennünk a cégvezető és munkatársai válláról.
A posztokban változatos kommunikációs tervet követtünk, helyet kaptak természetesen a növény előnyeit bemutató írások, a vásárlói visszajelzések, képek és videók, ugyanakkor a direkt salesnek is hagytunk teret.
Nem csupán a weboldalra irányítottuk az érdeklődőket, kifejezetten olyan teszteket is végeztünk, amelyek már a posztokkal telefonhívásokra buzdították az olvasókat. Ezek a telefonbeszélgetések később rendkívül sokat segítettek a piac mélyebb megismerésében.
Természetesen a posztokhoz megfelelő grafikai anyagot is készítettünk, így minden bejegyzés elegáns és hatásos grafikákkal jelent meg a közösségi médiában.
Mivel a bejegyzések terjedését hirdetésekkel is támogattuk, sikerült felélénkítenünk a Facebook oldalt, egyre több reakció és komment érkezett a változatos bejegyzésekre.
Amellett, hogy a folyamatosan megjelenő Facebook bejegyzéseket hirdettük, sokrétű hirdetési stratégiát készítettünk és folyamatos tesztelést végeztünk.
Kezdetben a teljes olasz területre hirdettünk és megkezdtük a célközönség életkor alapján történő tesztelését is. Később az eredmények és az egyeztetések során finomítottuk a hirdetési stratégiát, és már célzottan csak bizonyos tartományokra, illetve meghatározott életkorú célközönségre futtattuk a hirdetéseket.
A tesztek során különféle közönségtípusokat is bevetettünk, a különféle érdeklődési körökre és hasonlóság alapú célközönségekre is aktívan futtattunk képes, videós, sőt galériakártyás hirdetéseket is, így finomítva az üzeneteket.
A számos tesztnek és a hirdetési stratégia finomításának köszönhetően jelentős forgalmat sikerült az olasz weboldalra terelnünk, és a kiinduláshoz képest negyedére csökkentettük a hirdetések átkattintási költségeit.
Az értékesítési eredmények növelése érdekében egy kérdőíves piackutatás lebonyolításában is segítettük a céget.
Ennek során kidolgoztuk a teljes folyamatot, megalkottuk a kérdőívet a megfelelő kérdésekkel, amely pontosan azokra a homályos foltokra ad választ, amelyeket tisztázni kell a jobb eredményesség érdekében.
A kérdőívet Facebook hirdetésekkel juttattuk el a potenciális válaszadókhoz, és rövid időn belül közel 140 értékes válasszal gazdagodtunk. Mivel a legfontosabb kérdésekre mind-mind kitértünk a kérdőívben, ezek rendkívül értékes tapasztalatokkal gazdagították a céget. A kérdőív kiértékelése még zajlik, elképzelhető, hogy a jövőben ezt még felhasználjuk a piac jobb megismerése érdekében.
A közös munka során sikerült egy jól megtervezett mederbe terelni a közösségi média kommunikációt, amelynek köszönhetően nőttek a bejegyzésekre érkdező reakciók. A hirdetésekkel számos értékes tapasztalathoz jutottunk, a weboldalra pedig nagy mennyiségű forgalmat tudtunk terelni. A piackutatás lehetővé teszi egy új alapokra helyezett értékesítés megkezdését.