5 lépés, ami segíthet átvészelni egy válságot!

Amikor érezni lehet egy válság előszelét, sokan kezdenek B és C terveket készíteni, és vannak néhányan, akik azonnal, gyökeresen átrendezik a cég kiadásait. A tervek készítése mindenképp szükséges, a költségek átrendezését, visszavágását azonban már érdemes jól megfontolni.

Miért bánod meg később, ha a marketing költségeket vágod vissza?

Kézenfekvőnek tűnik, hogy először a nem létfontosságú kiadásokat csökkented, és ezekbe tartozónak érezheted a marketinget is. Van azonban ezzel az elképzeléssel egy probléma.

Ha a marketing kiadásaidat csökkented, azzal az új vevők megszerzésére fordított összeget csökkented. Biztos, hogy abban az időszakban, amikor nehezebb hónapok jönnek, jó döntés épp a vevőszerzésből visszavenni?

Hogyan jönnek majd az új vásárlók, miből lesz több bevételed, ha minimalizálod a keretet, amit ennek megszerzésére fordítasz?

A stabil cégek épphogy rákapcsolnak a marketingre akkor, amikor mindenki más visszavesz a költésekből, és ennek jó oka van.

Fel tudják mérni azt, hogy ezekben az időkben sokan kiesnek a piacról, legyen szó hirdetésekről, posztokról vagy hírlevelezésről, ezáltal olcsóbb és hatékonyabb lehet a marketing tevékenységük. Arról nem is beszélve, hogy a marketingből kivonuló cégek hagyta űrt egy okos versenytárs töltheti be.

Gondolj csak bele, nem lenne ésszerűbb most ott lenni a piacon és azt sugallni a vevőknek, mi rendben vagyunk?

5 lépés ami segíthet átvészelni egy válságot

Mit tegyél akkor, ha érzed a válság előszelét?

Természetes, hogy nem érzed magad komfortosan ebben a helyzetben, és árgus szemekkel figyeled a piacot. Higgadt helyzetfelmérésre és okos döntésekre van most szükséged, de ez nem egyenlő azzal, hogy komplett tételeket, szolgáltatásokat, partnerségeket húzol ki a listádról.

1.Először is számolj!

Legyen a fejedben (és a füzetedben) egy pontos terv arra, hogy mik azok az alapvető költségek, amelyeket mindenképpen elő kell teremtened:

  • bérleti díjak
  • alkalmazottak bére
  • rezsiköltség
  • logisztikai költségek
  • gyártási költségek
  • stb.

2. Kalkuláld ki a szükséges forgalmat!

Ha mindez megvan, már azt is látod, mekkora havi forgalom szükséges ahhoz, hogy ezeket a költségeket elő tudd teremteni. Ezt jegyezd fel!

Legyen terved az ideális működésre, és egy jobb, illetve rosszabb esetre is.

Tudd, hogy mit fogsz tenni a plusz pénzzel akkor, ha a hónap a vártnál sokkal jobban sikerül, és mihez kezdesz akkor, ha beüt 2-3 olyan hónap, amikor nem lesz meg az elvárt minimum.

3. A pontos vevőszám meghatározása

Pontosan tudnod kell, hogy mennyi vevőre és milyen kosárértékkel van szükséged ahhoz, hogy minden hónapban, minden körülmények között fedezni tudd a céged működési költségeit. 

Nem elég egy átlagos bevételt számolni, ezt pontosítanod kell. Legyen meg fejben, hogy mennyi vásárló, milyen kosárérték, hány eladás a cél! Ez nem csak neked segít a hónapot monitorozni, hanem a csapatodnak vagy az ügynökségednek is óriási segítség, hiszen van viszonyítási alapjuk.

4. Mérd fel, hogy jelenleg hol állsz a minimum vásárlási számhoz képest!

Éppcsak eléred? Magasan tudod hozni? 

Ha már tervezel, azt is lásd, hogy honnan hova tartasz! Épp csökkenőben vannak az eredmények, vagy téged még egyáltalán nem érint a válság, sőt, épp jó szériában vagy?

Ne hallgass a negatív hangokra és ne ess kétségbe, gyakran a valós számok jobbak, mint gondolnád!

5. Ezek alapján egyeztess a csapattal, a marketingeseddel vagy az ügynökségeddel arról, hogy mik a célszámaid!

A kommunikáció ebben a helyzetben kiemelten fontos, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. A bizonytalanság mérgező a csapatodra nézve, és rossz irányba terelheti az együttműködéseidet is.

Legyen mindenki számára világos:

  • Mi az, amit mindenképpen hoznotok kell eredményként egy hónapban?
  • Mik legyenek azok a célszámok, amiket be kell tartani például egy új vásárlóra eső költség esetében?
  • Mi az a vásárlási szám, ami alá nem eshetünk be?

Ha higgadtan gondolkodsz, számolsz, tervet készítesz, együttműködsz és egy átfogó online marketing kampányt dolgozol ki, akkor sokkal jobb esélyekkel indulsz, mint azok a cégek, akik automatikusan csak visszavágják a marketing költségeiket, majd pedig nem értik, miért tépázza őket még jobban a válság!

A végére értél! Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket!

További cikkeink

A social media tartalom-stratégiáknak minden platformhoz egyedileg kell igazodnia, de mutatunk néhány fontos alapelvet, amire mindig érdemes figyelni.
Az online marketing eszközök között az egyik leghatékonyabb még mindig az email marketing, ezért kulcsfontosságú, hogy jó minőségű feliratkozóid legyenek!
A Google Analytics számtalan adatot rejt a paraméterezett linkjeidről, ha tudod, hogyan nyerd ki őket. Megmutatjuk!

Dolgozók landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Oxygen kapmány landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

FF Personal webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Lash Brill Bar webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

KondCoop landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

FFPV landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Bitterstern webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Scent Air webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

Talcan.hu webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign