Hogyan növelheted meg a Meta posztjaid elérését?

Folyamatos probléma, hogy bár egyre növekszik a Facebook oldalad követőinek száma, a közzétett posztjaidat egyre kevesebben látják. Mit tehetsz ez ellen?

2018-ban az akkori algoritmus frissítés – amit sokan Facebook Zero-ként emlegetnek – nyilvánvalóvá tette, mennyire nehéz organikusan elérni a követőinket. Azonban, ha már időt és energiát tettél a posztok készítésébe, esetleg csapaton belül egy kollégád dolgozott vele nem keveset, akkor mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy minél többen olvassák a posztjaidat. Ehhez hoztunk most néhány tippet.

A jó kép mindent visz!

Azt már biztosan megfigyelted magadon is, hogy amikor megáll az ujjad görgetés közben egy poszt felett, azt többnyire a képpel éri ez a posztoló. A legelső, ami egy posztból felkelti a figyelmed, a jó kép, esetleg videó. Ezért, ha módod van rá, használj minőségi saját képeket, kerüld el a képbankok sablonos borzalmait.

Ha jelenleg nem állnak még rendelkezésedre saját fotók, akkor két javaslatunk van.

  1. Készíts mielőbb fotókat, ne félj attól, hogy ezek a saját telefonoddal készülnek, és esetleg nem profi minőségűek.
  2. Ha csak stock fotókból tudsz dolgozni, akkor dobd fel őket a saját grafikai elemeiddel. Például így:

példa Facebook bejegyzés képére

Használj emojikat!

A posztjaid szövegében érdemes különböző emojikat használnod. Mindezt természetesen ízlésesen, nem cél, hogy minden sorban szerepeljen egy-egy emoji, de kifejezetten a posztod első mondata előtt, illetve linkek környezetében jótékonyan felhívja az olvasó figyelmét, és vezeti a tekintetét egy-egy jól megválasztott emoji.

Ne félj a személyességtől!

A követőid nem csupán szakmai tartalmakra éheznek, hanem szívesen fogadják azokat a bejegyzéseket is, amelyek rólad, a kollégáidról, a céged napi életéről, az értékeitekről vagy a hitvallásotokról szólnak.

Ha a Facebook marketing során ezeket a témákat választod a posztjaid alapjául, azzal magasabb aktivitást érhetsz el, ezzel pedig az algoritmus is értékesnek fogja titulálni a posztodat, és még több emberhez juttatja el.

A személyesség lehetővé teszi a kötődést, és szimpátiát kelt, ezért ne félj tőle!

személyes posztok nagyobb eléréssel

Biztasd interakcióra a követőidet!

Annak érdekében, hogy minél több emberhez eljuss organikusan, sok-sok visszajelzést, reakciót kell gyűjtened. Ennek egyik hatásos módja, ha már a poszt szövegében is kéred a követőidet, olvasóidat, hogy küldjenek like-ot, osszák meg, vagy kommenteljék a bejegyzésedet.

Ezek az interakciók mind pozitív hatással lesznek a posztjaid elérésére.

Ne feledkezz meg a bejegyzések hirdetéséről!

Biztosan szeretnéd, ha a posztjaid organikusan – hirdetés nélkül – érnének el minél több követőt, azonban az a szomorú igazság, hogy a Facebook algoritmusa jelentősen korlátozza az elérést. Ha viszont posztonként akár egy kis összeget hirdetésre fordítasz, nagyságrendekkel több emberhez juthatsz el.

Nem szükséges természetesen minden posztot hirdetned, de a legfontosabbakat mindenképpen érdemes. A Facebook rendkívül pontos célzási lehetőségeinek köszönhetően releváns emberekhez érhetsz el, és a hirdetésre fordított összeggel építed a márkád ismertségét.

Fontold meg a fenti javaslatokat, építs be minél többet a posztjaidba, és az eredmény nem marad el!

Ha pedig úgy érzed, inkább profi csapatra bíznád a Facebook posztjaid készítését, keress minket bátran a Kapcsolat pontban található elérhetőségeink bármelyikén.

A végére értél! Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket!

További cikkeink

Mit csinál egy online marketinges valójában? Fedezd fel az online marketinges feladatait, eszköztárát: így dolgozik egy adatvezérelt szakember 2026-ban.
Egy rossz döntés hónapokra megakaszthatja a növekedésed, de a jó partner a bevételedet is megtöbbszörözheti. Hogyan válassz jól?
Aki 2026-ban Facebookon szeretne hirdetni, annak két kérdés jár a fejében: mennyi a Facebook hirdetés ára, és mit kapok érte?

Dolgozók landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Oxygen kapmány landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

FF Personal webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Lash Brill Bar webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

KondCoop landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

FFPV landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Bitterstern webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Scent Air webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

Talcan.hu webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign