Hogyan építhetsz email listát szinte ingyen?

Mivel az online marketing eszközök között az egyik legjobban működő még mindig az email marketing, ezért kulcsfontosságú, hogy rendelkezz nagy mennyiségben jó minőségű feliratkozókkal. De hogyan juss hozzájuk és mitől jó egy lista? Ezeket járjuk körbe ebben a cikkben.

Mitől jó egy email lista?

Gyakran merül fel a kérdés, hogy minek építsek email adatbázist, nem elég, ha veszek valahonnan? A válasz sajnos az, hogy amennyire könnyen juthatsz hozzá így címekhez, annyira silány bevételt fog hozni neked a rájuk küldött levél.

Teljesen hideg embereknek küldesz így levelet, akik nem tudnak sem rólad, sem a vállalkozásodról semmit, így felesleges pénzégetés, ha ezzel a gondolattal kacérkodsz.

Helyette neked kell folyamatos munkával, több forrásból felépítened egy olyan adatbázist, akik:

  • érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt,
  • megvan az a problémájuk, amire megoldást kínálsz,
  • ismernek téged és a tevékenységed,
  • és nyitottak az ajánlataidra.

Ha a fentiek közül bármelyik hiányzik, nem lesz igazán jó minőségű a listád.

Természetesen az első feliratkozáskor még nincs meg a bizalom, de ezt okos kommunikációval és edukáló tartalmakkal el lehet érni, hogy aztán te is kérhesd a vásárlást.

email marketing tippek

Honnan, milyen forrásokból épülhet fel egy email lista?

A legtöbb esetben valamilyen fizetett hirdetéssel, például Facebook hirdetésekkel lehet a leggyorsabban email listát építeni. Természetesenkint lehet a weboldaladon is a feliratkozási lehetőség, beleteheted az ingyenes anyagaidba, a blogcikkeidbe, de ha csupán organikus módon akarsz listát építeni, az nagyon hosszú időt vesz igénybe.

Ezzel szemben a fizetett forgalom gyorsabb, azonban felmerülhet benned, hogy jóval drágább is. Szerencsére erre is van megoldás. Ugyan nincs 100%-os megoldás arra, hogy 0 Ft legyen az email lista felépítésének költsége, de jó esélyekkel indulsz, hogy elérd ezt, ha folyamatokban gondolkodsz és nem csupán listaépítésben.

Mit jelent ez pontosan? Számoljunk egy kicsit!

Tegyük fel, hogy egy új feliratkozó neked 150 Ft-ba kerül. Ez esetben 1000 új feliratkozót 150.000 Ft-ért tudsz gyűjteni. Ez nem kevés. (Ráadásul könnyen lehet, hogy a te piacodon nem is 150 Ft lesz az átlag, hanem mondjuk 280 Ft).

Hogyan érheted el, hogy ez a költség minél alacsonyabb legyen?

Miután hirdetésekkel megszerezted a feliratkozó email címét, ne engedd el őt egy “Köszönöm a feliratkozást” oldallal, helyette tegyél neki azonnal ajánlatot. Persze nem a legdrágább termékedre vagy szolgáltatásodra kell gondolnod, de biztosan van olyan terméked, csomagod vagy szolgáltatásod, ami kisebb értékű, és kapcsolódik ahhoz a témához, amire a feliratkozód ráharapott.

Ideálisan 3000-5000 Ft értékben képezz egy ajánlatot, és a feliratkozást követően kíséreld meg az azonnali értékesítést egy jól felépített értékesítési oldallal.

Miért fontos ez? Nézzük meg megint a matekot!

  • 150.000 Ft-ot elköltöttél a listaépítésedre, 1000 új feliratkozóra.
  • Minden egyes új feliratkozónak felkínáltál egy csomagot, amin neked 3000 Ft hasznod van.
  • 100 feliratkozóból átlagosan 4 élt is az ajánlatoddal, ami azt jelenti, hogy minden 100 feliratkozón lett 12.000 Ft hasznod, ami visszajött.
  • Ez összesen 120.000 Ft bevétel 1000 feliratkozóra.
  • 150.000 Ft-ot költöttél, de az ajánlatodnak köszönhetően 120.000 Ft vissza is jött azonnal.
  • Így végül is 30.000 Ft-ba került 1000 új feliratkozó.

Ez sokkal jobban néz ki, ugye? Ezért fontos, hogy folyamatokban gondolkodj, és meglásd a lehetőséget a feliratkozók gyűjtésében.

Túl bonyolult ezt kitalálni és megvalósítani?

Ne aggódj, csapatunkban profi marketing szakemberek dolgoznak, akik akár a stratégiai folyamataidat, akár a hirdetési vagy szövegírási feladatokat könnyedén leveszik a válladról!

Keress minket bátran és segítünk!

A végére értél! Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket!

További cikkeink

Kézenfekvőnek tűnhet a nem létfontosságú kiadások csökkentése, és ha a marketinget is ide sorolod, akkor ezt a cikket mindeképp olvasd el!
A social media tartalom-stratégiáknak minden platformhoz egyedileg kell igazodnia, de mutatunk néhány fontos alapelvet, amire mindig érdemes figyelni.
A Google Analytics számtalan adatot rejt a paraméterezett linkjeidről, ha tudod, hogyan nyerd ki őket. Megmutatjuk!

Dolgozók landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Oxygen kapmány landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

FF Personal webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Lash Brill Bar webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

KondCoop landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

FFPV landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Bitterstern webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Scent Air webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

Talcan.hu webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign