A Facebook hirdetési kampánycélok titkai a sikerhez! 




Ismerd meg velünk a Facebook hirdetések 6 kampánycélját, amelyek a vállalkozásodat a siker felé vezethetik, ha ugyanis ezekkel tisztában vagy, sokkal kisebb eséllyel nyúlsz mellé, és az eredményeid is jobbak lesznek! 



Azt ma már senki sem vitatja, hogy ha hirdetési felületekről van szó, akkor a Facebook egy kiváló platform a vállalkozásod növekedéséhez, azonban nem árt, ha jól kiismered magad a hirdetések néha útvesztőnek tűnő beállítási lehetőségeiben. 

Engedd meg, hogy segítsünk egy kicsit! Ismerd meg velünk a Facebook hirdetések 6 kampánycélját, amelyek a vállalkozásodat a siker felé vezethetik, ha ugyanis ezekkel tisztában vagy, sokkal kisebb eséllyel nyúlsz mellé, és az eredményeid is jobbak lesznek! 

 

1. Ismertség típusú Facebook hirdetési kampányok


Az ismertségnövelő kampányok elsődleges célja, ahogy a neve is mutatja, hogy a márkát minél több emberrel megismertesse, minél több felhasználóhoz eljuttathassa. 

Ennek megfelelően akkor akkor érdemes ezt választanod, ha az elsődleges célod az ismertséged növelése. 

Érdemes, ha nem állandó jelleggel, de időszakosan ilyen jellegű kampányokat is futtatni, így elérhetsz olyan potenciális érdeklődőket és vásárlókat, akik eddig még a céged létezéséről sem tudtak.  

Ez a kampánytípus tehát kifejezetten alkalmas a "hideg" célközönség megcélzására, vagyis olyan embereknek, akik még nem ismerik a vállalkozásodat. 

A cél az, hogy felkeltsd érdeklődésüket és megismertesd őket a márkáddal. 


Mi a buktatója az ismertség típusú meta hirdetési kampányoknak? 

Mivel a fókusz az elérés és az ismertség növelésén van, nem feltétlenül csak azok fogják látni a hirdetéseidet, akik a legnagyobb valószínűséggel reagálnak is rá. 

Így ha szolgáltatásod abszolút egy szűk réteggel foglalkozik, vagy a célod nem elsősorban az elérés növelés, azt ajánljuk gondold át, hogy ezt a kampánycélt választod-e!

 

2. Forgalom típusú Facebook hirdetési kampányok


Sikeres forgalom alapú kampányok futtatásához már szükséged lesz egy jól működő Meta Pixelre, azaz képpontra, amely megfelelően méri a weboldaladon történt oldalmegtekintéseket és egyéb eseményeket, például kosárba helyezéseket, feliratkozásokat, vásárlásokat. (Ha még csak tapogatózol pixel témában, vagy nincs bekötve az oldaladba, fusd át ezt a cikkünket, mutatunk egy rendkívül egyszerű összekötési módot benne.)

A forgalom célú kampány neve ismét elég beszédes, arra szolgál majd, hogy növelje a weboldalad vagy egy specifikus landing oldal látogatottságát. 

Ilyen hirdetésekkel hatékonyan elérheted mind azokat a felhasználókat, akik még nem ismerik a márkádat („hideg” célközönség), vagy azokat, akik már korábban érdeklődtek irántad („meleg” célközönség), az üzenetek tartalmától függően.

Amennyiben a célod az, hogy minél több látogatót irányíts a weboldaladra, akár egy bemutatkozó oldalra vagy blogra, akkor ez lesz az igazán jó választás. Ha nincs még megfelelő weboldalad ne aggódj, ránk ebben is számíthatsz, kattints ha érdekel a marketing szemléletű honlaptervezés

Mire figyelj, ha a forgalom típusú facebook hirdetést szeretnél indítani?  

A sikeres kampányhoz szükséged lesz működő pixelre, és azzal is számolnod kell, hogy nem minden esetben jelent a nagy forgalom sok vásárlást vagy feliratkozást is. Elősorban ténylegesen forgalomterelésre használd! 

 

3. Aktivitás típusú Facebook hirdetési kampányok


Az aktivitásra ösztönző kampányok egyik fő célja, hogy növeljék a már ismert márkád körüli interakciókat. Ide tartoznak például a like-ok, megosztások és hozzászólások. Ugyanakkor ezzel a típussal lehet akár eseményekre visszajelzéseket elérni, vagy új Facebook oldal követőket is szerezni. 


Ez fontos az aktivitás típusú kampányoknál, ha nem szeretnéd kiszervezni a meta hirdetések menedzsmentjét


Alaposan át kell gondolnod, hogy pontosan mi a célod, és azt hideg vagy meleg közönséggel érheted el leginkább. 

Akik már ismerik a márkát, valószínűleg könnyebben interakcióba is lépnek vele, azonban nem minden esetben célozhatsz olyanokat, akik már ismernek, például a követőgyűjtésnél ez nem lenne okos döntés. 

Rengeteg lehetőséget rejt ez a kampánytípus, érdemes jól megfontolni, mire használod! 

Facebook kampánycélok

4. Érdeklődők típusú Facebook hirdetési kampányok


Az érdeklődők gyűjtése típusú kampányokkal potenciális ügyfeleket szólíthatsz meg, ösztönözve őket, hogy adják meg az elérhetőségeiket. 

Ebben az esetben van lehetőséged arra, hogy saját feliratkozó oldalon kérd be az adatokat például egy ingyenes csaliért cserébe, de ha még nincs ilyened, akkor elindulhatsz egy egyszerű Facebook űrlappal is. Ezt könnyen be tudod állítani a felületen, és előnye lehet, hogy kerül át a felhasználó a Facebook-on kívüli oldalra, hanem egy előre kitöltött űrlapot kell csak beküldenie. 


Erre figyelj, ha a Facebookon és Instagramon érdeklődő szerzés a cél!


A hátránya épp az, ami az előnye is. Nem igényel külön oldalt, és egyszerű megadni az adatokat, azonban épp emiatt a felhasználóban nem tudatosul olyan erősen sem a márkád, sem a feliratkozás ténye, hiszen nem került ki a Facebook bűvköréből, nem látott egy szépen átgondolt, felépített feliratkozó oldalt. 

 

5. Alkalmazás típusú Facebook hirdetési kampányok


Ennek a kampánynak elég konkrét célja van, akkor használhatod, amennyiben mobilalkalmazásod van, és az lesz a cél, hogy több letöltést és felhasználót szerezz az appod számára. 

Ez kifejezetten azoknak a vállalkozásoknak hasznos, akik mobilalkalmazáson keresztül kínálják termékeiket vagy szolgáltatásaikat. 


Applikáció hirdetés a Facebookon? Vigyázz ez lehet a buktatója! 


Komoly technikai felkészültséget igényel a beállítása, így jó eséllyel az alkalmazásod fejlesztőivel aktívan kell kommunikálnod, hogy a sikeres kampányhoz szükséges összes beállítás és összekötés stimmeljen. 

 

6. Értékesítés típusú Facebook hirdetési kampányok


Ezeknél a kampány típusoknál a célunk az, hogy maximalizáljuk a kiválasztott konverziók számát, amelyek leggyakrabban vásárlások vagy kosárba helyezések lesznek. 

Ennél a kampánynál az algoritmus törekszik arra, hogy nagyon jó minőségű legyen a megcélzott közönség, azaz főként a legnagyobb eséllyel vásárlóknak mutatja a hirdetéseket. 


Erre figyelj, ha több konverziót szeretnél a Facebook-ról és az Instagramról! 


Mivel magas vásárlási hajlandóságú embereket célzunk, alacsonyabb lehet az elérésünk. Ennek ellenére érdemes gyakran ezt a kampányt választani, ha vásárlást szeretnénk elérni, mert a platform rengeteg elérhető módszerrel támogatja a kampány hatékonyságának fokozását. 

Azonban az is fontos kitétel, hogy meglegyen a kellő számú konverziós eseményünk - vásárlásunk vagy kosárba helyezésünk - hetente, hogy az algoritmus tudjon megfelelően optimalizálni. 

Ez a kampánytípus is az összetettebb kampányok közé tartozik, és ahogy láthattad, a korábbi 5 kampánycél esetében is bőven vannak buktatók. Nagyon sok múlhat azon, hogy a megfelelő kampánycélra és a megfelelő beállításokkal hirdess, másképp csak pénztemető lesz a Facebook a vállalkozásod számára.


Ha úgy érzed, szükséged lenne segítségre, mert már most elvesztél a lehetőségek között, akkor segítünk, hogy ne tévedj el a hirdetési lehetőségek útvesztőjében!

Ne habozz kapcsolatba lépni velünk! Mi segítünk megtalálni a legjobb megoldást. 

➡️  https://ajanlat.evobrands.hu/