Ahogy ismét lehetőségünk nyílt az élő rendezvények, események megrendezésére, előtérbe került a kérdés, hogyan tölthetjük meg ezeket az eseményeket és hogyan juttathatjuk el a rendezvényünk hírét minél több emberhez. Ebben a cikkben erről lesz szó, adunk pár tippet ahhoz, hogy az eseményed teltházas legyen.
A legelső és legfontosabb lépés, hogy sokkal költséghatékonyabban lehet megtöllteni egy rendezvényt, ha először nem olyanok felé nyitsz, akik még nem ismernek, hanem aktivizálod a meglévő követőidet.
Kik jöhetnek szóba és milyen eszközökkel teheted ezt meg?
Mindenképp kommunikálj a követőid és a feliratkozóid felé!
Ha pedig ezeken túl vagy, akkor megcélozhatod azokat, akik még nem ismernek. Ezt a lépést sem hagyhatod ki, hiszen új vásárlók, résztvevők nélkül bizonyára nem tudnád elérni a vágyott létszámot.
Az egyik lehetőséged, hogy kiaknázod a partneri kapcsolataidat és megkéred őket, vigyék hírét a rendezvényednek a saját követőik körében, ez az olyan csatorna, amit te magad nem tudsz kontrollálni.
Van azonban olyan lehetőség, ami a te felügyeleted alatt állhat, ez pedig a fizetett hirdetések. Többnyire a Google Ads vagy a Facebook hirdetések szoktak ilyenkor felmerülni, és mindkettőt kiaknázhatod.
Azt viszont tudnod kell, hogy a Google Ads leginkább azok körében lesz sikeres, akik keresegélnek a rendezvényed témájában, míg a Facebook hirdetéseket megfelelő beállításokkal nagyon jól használhatod.
Ma már pár perc alatt létrehozhatsz egy új Facebook eseményt, és annak hirdetését is könnyedén beállíthatod.
Amire érdemes ügyelned, hogy egy szép, letisztult, de a legfontosabb információkat tartalmazó esemény borítóképet készíts, és az esemény szövegét is kihasználd arra, hogy minél több vonzó információt átadj az eseményedről.
Ha ezt a kettő megvan, még érdemes az eseményedről linket is elhelyezned a leírásban, például az értékesítési oldal, jegyvásárlási oldal linkjét.
Ezt követően nincs is hátra más, mint hogy meghirdesd.
A Facebook szerencsére lehetőséget ad arra, hogy eseményt akkor is tudj hirdetni, ha épp nem vagy járatos a Facebook hirdetéskezelő használatában.
Miután megnyitod az eseményed, közvetlenül a borítókép alatt találni fogsz egy kék gombot jobb oldalt, ami felkínálja az esemény hirdetésének lehetőségét.
Ezt követően be tudod állítani, hogy mi jelenjen meg a hirdetés szövegében, kinek mutassa meg a Facebook hirdetést és mekkora keretet költsön erre.
Fontos, hogy alaposan gondold át azt, kinek jelenítenéd meg a hirdetéseket. Ne csak az oldalkövetőket vagy azok ismerőseit célozd meg, hanem bátran vegyél fel új, egyéni közönségeket is, akik érdeklődnek az eseményed témájában.
Esemény hirdetésekor még két dologra mindenképp figyel:
Ha alkalmazod a fizetett hirdetések erejét és aktivizálod a követőidet is, akkor jelentősen növelheted a résztvevők számát a következő élő rendezvényeden.