Hogyan növelheted meg a Meta posztjaid elérését?

Folyamatos probléma, hogy bár egyre növekszik a Facebook oldalad követőinek száma, a közzétett posztjaidat egyre kevesebben látják. Mit tehetsz ez ellen?

2018-ban az akkori algoritmus frissítés – amit sokan Facebook Zero-ként emlegetnek – nyilvánvalóvá tette, mennyire nehéz organikusan elérni a követőinket. Azonban, ha már időt és energiát tettél a posztok készítésébe, esetleg csapaton belül egy kollégád dolgozott vele nem keveset, akkor mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy minél többen olvassák a posztjaidat. Ehhez hoztunk most néhány tippet.

A jó kép mindent visz!

Azt már biztosan megfigyelted magadon is, hogy amikor megáll az ujjad görgetés közben egy poszt felett, azt többnyire a képpel éri ez a posztoló. A legelső, ami egy posztból felkelti a figyelmed, a jó kép, esetleg videó. Ezért, ha módod van rá, használj minőségi saját képeket, kerüld el a képbankok sablonos borzalmait.

Ha jelenleg nem állnak még rendelkezésedre saját fotók, akkor két javaslatunk van.

  1. Készíts mielőbb fotókat, ne félj attól, hogy ezek a saját telefonoddal készülnek, és esetleg nem profi minőségűek.
  2. Ha csak stock fotókból tudsz dolgozni, akkor dobd fel őket a saját grafikai elemeiddel. Például így:

példa Facebook bejegyzés képére

Használj emojikat!

A posztjaid szövegében érdemes különböző emojikat használnod. Mindezt természetesen ízlésesen, nem cél, hogy minden sorban szerepeljen egy-egy emoji, de kifejezetten a posztod első mondata előtt, illetve linkek környezetében jótékonyan felhívja az olvasó figyelmét, és vezeti a tekintetét egy-egy jól megválasztott emoji.

Ne félj a személyességtől!

A követőid nem csupán szakmai tartalmakra éheznek, hanem szívesen fogadják azokat a bejegyzéseket is, amelyek rólad, a kollégáidról, a céged napi életéről, az értékeitekről vagy a hitvallásotokról szólnak.

Ha a Facebook marketing során ezeket a témákat választod a posztjaid alapjául, azzal magasabb aktivitást érhetsz el, ezzel pedig az algoritmus is értékesnek fogja titulálni a posztodat, és még több emberhez juttatja el.

A személyesség lehetővé teszi a kötődést, és szimpátiát kelt, ezért ne félj tőle!

személyes posztok nagyobb eléréssel

Biztasd interakcióra a követőidet!

Annak érdekében, hogy minél több emberhez eljuss organikusan, sok-sok visszajelzést, reakciót kell gyűjtened. Ennek egyik hatásos módja, ha már a poszt szövegében is kéred a követőidet, olvasóidat, hogy küldjenek like-ot, osszák meg, vagy kommenteljék a bejegyzésedet.

Ezek az interakciók mind pozitív hatással lesznek a posztjaid elérésére.

Ne feledkezz meg a bejegyzések hirdetéséről!

Biztosan szeretnéd, ha a posztjaid organikusan – hirdetés nélkül – érnének el minél több követőt, azonban az a szomorú igazság, hogy a Facebook algoritmusa jelentősen korlátozza az elérést. Ha viszont posztonként akár egy kis összeget hirdetésre fordítasz, nagyságrendekkel több emberhez juthatsz el.

Nem szükséges természetesen minden posztot hirdetned, de a legfontosabbakat mindenképpen érdemes. A Facebook rendkívül pontos célzási lehetőségeinek köszönhetően releváns emberekhez érhetsz el, és a hirdetésre fordított összeggel építed a márkád ismertségét.

Fontold meg a fenti javaslatokat, építs be minél többet a posztjaidba, és az eredmény nem marad el!

Ha pedig úgy érzed, inkább profi csapatra bíznád a Facebook posztjaid készítését, keress minket bátran a Kapcsolat pontban található elérhetőségeink bármelyikén.

A végére értél! Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket!

További cikkeink

Kézenfekvőnek tűnhet a nem létfontosságú kiadások csökkentése, és ha a marketinget is ide sorolod, akkor ezt a cikket mindeképp olvasd el!
A social media tartalom-stratégiáknak minden platformhoz egyedileg kell igazodnia, de mutatunk néhány fontos alapelvet, amire mindig érdemes figyelni.
Az online marketing eszközök között az egyik leghatékonyabb még mindig az email marketing, ezért kulcsfontosságú, hogy jó minőségű feliratkozóid legyenek!

Dolgozók landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Oxygen kapmány landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

FF Personal webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Lash Brill Bar webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

KondCoop landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

FFPV landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Bitterstern webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Scent Air webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

Talcan.hu webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign