Így készíts 1 perc alatt paraméterezett linkeket!

Ha szeretnéd mérhetővé tenni a különféle online marketing csatornáid hatékonyságát, akkor nem hagyhatod ki a paraméterezett linkek használatát. Ebből a cikkből megtudod, hogyan készítheted el őket!

Mik azok a paraméterezett linkek?

A paraméterezett linkek olyan URL-ek, amelyek nem csupán a weboldalad megfelelő részére navigálják az érdeklődőket, de információt is hordoznak magukban arról, hogy a látogató milyen forrásból érkezik, milyen úton jutott el az oldaladra.

Így néz ki egy paraméterekkel ellátott link:

https://evobrands.hu/marketing?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=februar-utm&utm_content=feb-10

Ez a megoldás számtalan információt tartalmaz, ha tudjuk értelmezni az egyes részeket.

Amit tudnod kell, hogy maga a paraméter, az utm résszel kezdődik:

  • utm_source = ez a kampány forrását jelöli, amely lehet például a Facebook, az Instagram, a hírleveled, hirdetés, gyakorlatilag maga a platform, ahol a link megjelent.
  • utm_medium = ez mutatja azt a konkrét csatornát, amin keresztül a forgalom érkezik, például, ha a forrás Facebook, akkor a medium lehet post (bejegyzés) vagy cpc (hirdetés).
  • utm_campaign = egy maga a kampány, ami megszólította az érdeklődőt, például lehet ez egy karácsonyi kampány, ingyenes szállítás hétvége, vagy bármi, ami alapján be tudod azonosítani a kampányt.
  • utm_content = ez mutatja meg pontosan a kampánytartalmat, ami a forgalmat generálta.

A fenti linket ilyen szemmel nézve már tudjuk, hogy a weboldalunkra érkezőkről tudni fogjuk, hogy a Facebook-ról navigáltak át, februári poszt volt az UTM paraméterek témájában, és február 10-én kitett poszt volt a forgalom forrása.

Így készíts 1 perc alatt paraméterezett linkeket

Mi alapján határozd meg az UTM paramétereket?

A legfontosabb szempont, hogy legyél következetes!

Ha egyszer cpc-ként jelölöd meg a fizetett forgalmat, akkor mindig így hivatkozz rá, mindig ezt használd!

Ha a hírleveled „email” címkét kap, legyen mindig az, ha „hirlevel” címkét kap, akkor pedig azt használd!

Ennek a fontossága abban áll, hogy így tudod majd visszakövetni, hogy adott csatorna milyen eredményeket hoz. Ellenben, ha több megnevezést is használsz ugyanarra, akkor több adatod lesz, ami már nem ad egységes képet.

Saját szóhasználatod szerint alakítsd ki a paramétereket, azonban arra figyelj, hogy minden egyes paramétert ékezetek és szóközök nélkül adj meg!

Például nem „nőnapi kampány”, hanem „nonapi-kampany”.

Hogyan készítsd el egyszerűen a paraméterezett linkedet?

Keresd fel a Campaign URL Builder eszközt, amit itt találsz meg:

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder

Ezt követően lejjebb görgetve megtalálod azt az űrlapot, ahová be tudod írni egyesével a megfelelő paramétereket:

Campaign URL Builder eszköz

Ez alatt közvetlenül meg fogod találni azt a mezőt, ahol már a paraméterekkel ellátott linket láthatod:

Campaign URL Builder eszköz használata

Ha pedig csak rövidített verzióban szeretnéd használni, például egy poszt esetében, akkor érdemes megnyomnod a Convert URL to Short Link gombot, a bekötött Bit.ly linkrövidítővel pedig azonnal megkapod a rövid verziót, amelyben a paraméterek már nem láthatók:

Campaign URL Builder eszköz használata

A Copy URL gombra kattintva pedig könnyedén másolhatod akár a hosszú, akár a rövid verziót.

Következő cikkünkben olvashatsz majd arról, hogy a Google Analytics rendszerén belül hol keresd a paramétereket.

A végére értél! Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket!

További cikkeink

Kézenfekvőnek tűnhet a nem létfontosságú kiadások csökkentése, és ha a marketinget is ide sorolod, akkor ezt a cikket mindeképp olvasd el!
A social media tartalom-stratégiáknak minden platformhoz egyedileg kell igazodnia, de mutatunk néhány fontos alapelvet, amire mindig érdemes figyelni.
Az online marketing eszközök között az egyik leghatékonyabb még mindig az email marketing, ezért kulcsfontosságú, hogy jó minőségű feliratkozóid legyenek!

Dolgozók landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Oxygen kapmány landing oldal

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

FF Personal webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
KondCoop landing page
FFPV landing page
Bitterstern webdesign

Lash Brill Bar webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

KondCoop landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

FFPV landing page

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Bitterstern webdesign

A végére értél ennek a referenciának. Köszönjük hogy megnézted!
És ezeket láttad már?
Scent Air webdesign
Lash Brill Bar webdesign
Talcan.hu webdesign

Scent Air webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign

Talcan.hu webdesign

A végére értél ennek a referenciának.
Köszönjük hogy megnézted! És ezeket láttad már?
Dolgozók landing oldal
Oxygen kapmány landing oldal
FF Personal webdesign