A Facebook hirdetések megfelelő kezeléséhez elengedhetetlen, hogy a weboldaladban legyen Facebook pixel, újabb nevén Meta pixel. Ezzel kapcsolatban mindig rengeteg kérdés merül fel, ezért összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a pixelről. Jöjjenek a válaszok, amiket kerestél, de eddig sehol sem találtál meg együtt!
Mit jelent az, hogy pixel? Mi ez a Meta pixel?
A pixel nem más, mint egy mérésre szolgáló kódrészlet, pontosan úgy működik, mint a Google Analytics követőkódja, csak éppen a Google helyett a Facebook számára teszi lehetővé a hirdetéseid eredményességének követését.
Mire jó a Facebook (Meta) pixelem, mire használható?
A pixel méri az eseményeket és a látogatásokat is, így ez segít, hogy nyomon tudd követni a vásárlásokat, kosárba helyezéseket, feliratkozásokat, de ennek segítségével tudod például azt is meghatározni, hogy egy aloldalad vagy terméked meglátogatóira fussanak hirdetések. A felhasználhatósága rendkívül sokszínű, és enélkül nem éri meg hirdetéseket futtatni, hiszen nem lennének adatok a kezedben!
Hogyan kell telepíteni a Facebook (Meta) pixelt, hogy mérjen?
Be kell tenned a weboldalad fejlécébe, vagy ha WordPress alapú az oldalad, akkor egy erre szolgáló bővítmény segítségével tudod megcsinálni az összekötést, a pixel ID megadásával.
A pixel ID egy egyedi számsor, amit a pixeled neve alatt láthatsz, ez különbözteti meg az összes többi pixeltől.
Milyen bővítményeket használjak a pixel telepítéséhez?
Számos bővítmény létezik erre a célra, mint például a PixelYourSite vagy a Pixel Cat. Ezek többnyire csak a pixeled azonosítóját kérik, amit be kell másolnod, lementened a változtatásokat, és kész is vagy!
Ha még nincs Meta pixelem, hogyan hozhatok létre?
A pixeled létrehozását a Facebook hirdetési fiókod Eseménykezelőjében tudod megtenni:
https://business.facebook.com/events_manager2/overview
Először a bal oldali menüben meg kell keresned a zöld plusz jelet, az Adatforrások hozzákapcsolása menüvel, és rá kell kattintanod:
Ezt követően a felugró ablakban válaszd a Web lehetőséget, és nyomd meg az Összekapcsolás gombot:
Második lépésben csak annyi a teendőd, hogy elenevezed a képpontot – de olyan nevet adj neki, ami teljesen egyértelmű számodra!
Miután megnyomtad a Képpont létrehozása gombot, el is készültél az új képpont létrehozásával, és már csak arról kell gondoskodnod, hogy bekerüljön az oldaladba!
Hogyan tudok Facebook pixelt törölni, ha véletlenül többet hoztam létre?
Sajnos képpont törlésére a Facebook egyelőre nem ad lehetőséget, így a feleslegesen vagy véletlenül létrehozott képpontokat nem tudod kitörölni. Azonban addig, amíg nem teszed be őket a weboldaladba, inaktívak maradnak, így könnyen megkülönböztethetőek a működő, aktív képpontodtól.
Hol találom meg a Meta képpontom azonosítóját (ID)?
Ez szintén az Eseménykezelőben lesz, de ezúttal az Adatforrások menüt kell választanod:
Ezt megnyomva egy olyan képernyőt fogsz látni, ahol bal oldalon egymás alatt minden képpontod neve és azonosító száma látható.
A mi EVOBRANDS nevű pixelünk azonosítója az alatta látható, 217 kezdetű számsor:
Hogyan tudom ellenőrizni, hogy tényleg működik, mér-e a pixelem?
Szuper kérdés, és szerencsére nagyon egyszerűen megoldható. Ha Google Chrome böngészőt használsz, akkor egyszerűen írd be a keresődbe, hogy “meta pixel helper”.
A megjelenő találatok között látni fogsz egy Chrome bővítményt, amelyet pontosan így hívnak:
Csak meg kell nyomnod a kék Hozzáadás gombot, amit a bővítmény neve mellett találsz, ha pedig már hozzáadtad, itt fogod megtalálni az eltávolítás lehetőségét is:
A hozzáadást követően a keresősávban meg fog jelenni egy kék kódos ikon, amelyre kattintva azonnal ellenőrizheted a pixeled működését:
Amennyiben a weboldaladban nincs pixel, vagy nem aktív, az ikon szürke marad.
Inkább nem bajlódnál a pixel beállításával és a hirdetésekkel?
Semmi gond, mi megoldjuk helyetted és mindent megteszünk, hogy a Facebook hirdetés ára megtérüljön számodra!
Keress minket bátran, kérj ajánlatot telefonon, vagy emailben hirdetéskezelésre, elérhetőségeinket megtalálod ide kattintva.