Együttműködésünkről Sántáné Fazekas Tünde, a Nyomdaipari Tudás- és Képzőközpont vezetője ezt a visszajelzést adta:
“Szeretném elmondani, hogy teljesen elégedett vagyok a fél éves közös munkánkkal. Már akkor tudtam, hogy ez jól fog menni, amikor az első alkalommal beszéltünk róla, és azonnal tudtad, hogy mit és hogyan kellene csinálni.
Ez az érzés csak tovább erősödött bennem, amikor Szilvivel először beszéltünk, és már akkor rengeteg jó kérdése volt az iskolával, a képzéssel és a céljainkkal kapcsolatban. Rögtön rátapintott a lényegre, szép, igényes hirdetéseket készített. Pont abban segített, amivel egyedül nem boldogultam, hogy hogyan lehet röviden, közérthetően megfogalmazni az üzenetet.
Az, hogy tudtunk online egyeztetni, kényelmesebbé tette a munkát és kevesebb időráfordítással is járt. Összességében úgy éltem meg, hogy valódi segítséget kapok, végre nem nekem kell mindent kitalálni, készre csinálni, mert van, aki befejezi és formába önti a gondolataimat. Amennyiben lesz rá lehetőség, máskor is szívesen dolgozom majd veletek.”
A közös munkát egy átfogó marketing stratégia készítésével indítottuk, amely meghatározta a későbbi kommunikációs irányokat is.
Ennek folyamatát közös megbeszélésekkel indítottuk, ahol közelebbről is meg tudtuk ismerni a képző intézményt, a nyomdaipar jellegzetességeit, az induló képzéseket és az iskola előnyeit is.
Egy oktatási intézménynek marketing stratégiát készíteni speciális feladat, hiszen nem minden eleme értelmezhető klasszikus módon. Új megközelítést kell alkalmazni mind a célcsoport, mind pedig a “konkurensek” meghatározásakor.
A kommunikációt nehezítette, hogy ez esetben nem csupán a diákok, de a 8. osztályos továbbtanulók esetében a szülők is a célcsoport aktív részét képezték, a konkurensek pedig nem csupán a nyomdai képzőközpontok, hanem sok más továbbtanulási alternatíva is ide sorolható.
A megoldandó kérdések és nehézségek ellenére sikerült olyan marketing stratégiát összeállítanunk, amely nem csak csupán sokkal jobban tisztázta a kommunikációs irányokat és lehetőségeket, de olyan konkrét terveket és témajavaslatokat is tartalmazott, amelyekkel magát a szakmát tehetjük népszerűbbé.
A stratégia átadása mindig egy közös megbeszélésen zajlik, ahol prezentáljuk a stratégia részeit, és meg tudjuk beszélni a felmerült kérdéseket is. Ezúttal is ezt követtük, és a megbeszélés végére egy konkrét cselekvési tervvel távozhattunk.
A már korábban elkészített stratégia után a következő kézenfekvő lépés ennek a gyakorlatba való átültetése volt a közösségi média felületeken.
Ehhez elkészítettük a megfelelő havi posztterveket, szövegeket, grafikai elemeket, majd hónapról hónapra üzemeltettük a Nyomdaipari Képzőközpont közösségi média felületeit.
Minden hónapban előre átbeszéltük a hangsúlyos pontokat, az éppen induló képzéseket, a havi célokat, és ezek mentén finomítottuk a tartalomstratégiát.
Együttműködésünk során sikerült egy tartósan alkalmazható, hatékony közösségi média kommunikációt kialakítani, amelyről a Képzőközpont számos pozitív visszajelzést kapott partnereitől.
Annak érdekében, hogy a bejegyzések még több érdeklődőhöz jussanak el,valamint segítsük a Képzőközpont, a szakma és az induló képzések népszerűsítését, a posztokat hirdetéssel is támogattuk.
Közösen meghatároztuk, melyek azok a témák, amelyeket szélesebb körben, nagyobb hazai városokra célozva is érdemes hirdetni, és melyek azok, amelyeket inkább a meglévő követőknek és a helyi közösségnek szerettünk volna nagyobb számban megmutatni.
Mivel kiváló tartalmakat, képeket kaptunk a Képzőközponttól, a bejegyzések szép elérésekkel és magas kedvelésekkel terjedhettek.
Az ügyfél fő célja az volt, hogy képes legyen kialakítani egy hatékony, egységes kommunikációt, valamint hogy minél több diákot csábítson nyomdaipari pályára és hangsúlyosan jelen legyen a helyi közösségben is. Ezt közösen sikerült megvalósítanunk, és egy színes, minőségi, hatékony kommunikációt tudhat magáénak a Nyomdaipari Képzőközpont.