STRATÉGIA ÉS HONLAPTERVEZÉS
A Garmastan kenőcsöt első sorban a kismamák és szoptató édesanyák igényeire szabva fejlesztette ki a német Protina cég. Kifejezetten az érzékeny bőrfelületek, például a mellbimbók irritációjának enyhítésére használja a célcsoport.
http://www.garmastan.hu/
A KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA
Az új kommunikációs stratégia célja két fő pontban meghatározható volt:
- a termékről való kommunikáció legyen egységes és professzionális,
- illetve a megbízónk szerette volna hangsúlyozni, hogy a termék nem csupán a mellbimbók irritációjának enyhítésére, de sebgyógyulás felgyorsítására is alkalmas lehet, bővítve ezzel a termék felhasználói körét.
A kommunikáció kialakításakor első lépésként a célcsoportot vizsgáltuk meg, amely a termék felhasználási körének köszönhetően nagyon jól körvonalazható volt. Felmértünk azokat a pszichográfiai tényezőket, amelyek meghatározóak voltak a leendő kommunikáció elemeire és stílusára vonatkozóan, majd ezeket vittük végig minden kommunikációs elemen, így a honlapon is. A célcsoportot szegmenseire bontottuk, és az alszegmensekhez külön-külön határoztuk meg a nekik releváns témákat, azonban a barátságos és könnyed kommunikációs stílus mindenhol egységesen megmaradt. A kommunikációs témák, felületek és a stílus kidolgozása után áttértünk a honlap megtervezésére.
HONLAPTERVEZÉS
A KITŰZÖTT MARKETING CÉLOK
Fontos volt, hogy azonnal átláthatóan bemutassuk, hogy mi a krém felhasználásának 3 fő területe, a célcsoport érdeklődésének megfelelő tanácsokkal, témákkal keltettük fel a potenciális ügyfelek figyelmét. Megjelenítettünk egy csalit a főoldalon, hiszen ezzel a módszerrel tudtunk a leghatékonyabban adatbázist építeni a potenciális ügyfelekből.
A MEGVALÓSÍTÁS
A TERMÉK FELHASZNÁLÁSI KÖREINEK BEMUTATÁSA
Ennél az elemnél fontos cél volt, hogy a bőrápolás mellett a sebgyógyítás is hangsúlyt kapjon, ezért hármas felosztást választottunk. Egyúttal a termék előnyeire is fel tudtuk hívni a figyelmet.
BIZALOMÉPÍTÉS, A RELEVÁNS TÉMÁK MEGHATÁROZÁSA
Már a
marketing stratégia elkészítésekor több célcsoport szegmenst határoztunk meg, melyek közül az egyik leghangsúlyosabb csoport a kismamák. Ha a terméket már a terhesség alatt megismertetjük a célcsoporttal, akkor későbbiekben anyukaként is nagy eséllyel ezt a készítményt fogják használni. Ezért a főoldalon a témák megjelenítésében is rájuk fókuszáltunk.
ADATBÁZIS ÉPÍTÉS
A főoldalon elhelyeztünk két csalit is, amelyek letöltését email cím megadásához kötöttük, így az új honlappal el tudtuk kezdeni az adatbázis építését is.
AZ EREDMÉNY
A
honlapkészítés eredmény egy, a célcsoport igényeihez igazodó, letisztult, modern weboldal lett, amely megadja a szükséges információkat a termékről, bizalmat épít a vásárlóban, és adatbázist a marketing kampányokhoz. A honlap minden mobil eszközön tökéletesen működik, így a kismamák bárhol, bármikor tájékozódhatnak, és felfedezhetik a Garmastan használati lehetőségeit.