Az Okosgazdák esetében a márka bevezetését egy alapos stratégiai tervezéssel kezdtük. Több egyeztetés során lefektettük a legfontosabb célokat, majd elvégeztük a már piacon lévő konkurensek kutatását.
Az eredmények alapján kidolgoztuk a javasolt kommunikációs stratégiát, meghatároztuk a csatornákat és a legeredményesebb kommunikációs eszközöket.
A stratégiában meghatározott csatornák és eszközök kidolgozásán együtt dolgoztunk a következő hónapok során.
Mivel egy újonnan bevezetett márkáról van szó, szükség volt egy komplett arculat megtervezésére. Az új logó kialakítása előtt egyeztettünk az ügyféllel, mivel konkrét elképzelésük volt a színhasználatot illetően, a további kérdésekben azonban szabad kezet kaptunk.
A végső arculatban a zöld és a piros egy különleges árnyalata kapott helyet, nem maradhatott ki a felismerhetőséget segítő cégnév sem.
Az arculat részeként elkészítettük a névjegyeket, a közösségi média felületekre szánt profil- valamint borítóképeket, poszt megjelenéseket,valamint egy hírlevél sablont is.
Már a stratégiai egyeztetésekkor nyilvánvaló volt, hogy a kommunikációban központi szerepe lesz az új weboldalnak.
A weboldalra vonatkozó elképzeléseket az ügyfél elénk tárta, ezeket közösen finomítottuk, kialakítottuk a végső szerkezeti tervet, amely alapján elkészült a weboldal grafikai tervezete. A weboldalt a grafika elkészítéséig kísértük, a programozásra az ügyfél másik programozó csapatot kért fel.
A grafikai együttműködésünk nem ért véget az arculat, a weboldal és a közösségi média felületek megtervezésével.
A marketing stratégiában lefektettünk olyan elemeket is, amelyeket a weboldal készítésével párhuzamosan grafikailag meg kellett terveznünk. Ilyen volt például Gusztáv gazda alakja, az Okosgazdák virtuális képviselője, gazdája, a kommunikáció során pedig a későbbiekben több vonalat is építünk rá.
Szintén fontos volt egy nyomtatható kiajánló brosúra megtervezése, amely tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat a gépforgalmazó partnerek számára. Ez a több oldalas, profi megjelenésű brosúra minden személyes tárgyalás alkalmával átadható, így egyszerre szolgálja a tájékoztatást és az emlékeztetést.
Az egyre bővülő partneri együttműködések miatt szükség volt a portálra új bannerek tervezésére is, amely a partnerek weboldalait népszerűsíti, ezeket előre megadott méretekben terveztük saját elképzeléseink alapján.
Mivel az Okosgazdák egyik fő szakmai partnere az AgrárÉlet magazin, amelyben folyamatos rovatot kapott az Okosgazdák, ebbe a szakmai lapba szükség volt egy A/4 méretű, géphirdetéseket megjelenítő oldal tervére. A megadott paraméterek alapján ennek a terve is elkészült, így profi formában jelenhetnek meg a gépek minden lapszámban.
Az Okosgazdák kommunikációjának megtervezésekor fontos szerepet szántunk a Facebook oldalnak, és nem maradhatott ki az Instagram oldal sem, amellyel a fiatalabb generáció felé kommunikálunk.
A Facebook oldalon az iparágat erőteljesen érintő szezonalitásnak megfelelően zajlik a kommunikáció, legyen szó akár a gépek bemutatásáról, akár a partnerek bemutatásáról, akár a gazdáknak adott hasznos tippekről.
A lehetséges céges partnerek felé a LinkedIn felületén is kommunikálunk. Létrehoztunk egy céges profilt, ahol hetente osztunk meg a lehetséges partnerek számára értékes információkat, például az Okosgazdák előnyeiről és a csapattal való közös munka tudnivalóiról.
A közösségi kommunikáció részeként folyamatos hirdetésekkel erősítjük az online jelenlétet.
A bejegyzések hirdetésével folyamatosan növeljük az oldal elérését, a posztokra pedig nagy számú pozitív visszajelzés érkezik.
Alkalmanként a közösségi média posztokon és a hírleveleken túl más szövegírási feladatokban is segítjük a csapatot, például a nyomtatott brosúra teljes szövegezésében is együttműködtünk.
A kommunikáció fontos része a heti rendszerességű hírlevelek küldése, kezdetben a lehetséges partnerek számára. A hírlevél kialakítását a grafikai tervezéssel kezdtük, hogy egységes és modern arculatot tudjunk adni minden egyes levélnek.
Ezt követően meghatároztuk, melyek azok a témák, amelyek a lehetséges partnerek számára értékesek, és ezek köré építettük fel a hírlevélstratégiát. Minden egyes levélnek egy külön témája van, akár a hirdetések készítéséről, akár az eredmények követéséről is önálló levélben kommunikálunk.
A Google hirdetések esetében fontos volt a brandépítő hirdetések futtatása, valamint a releváns kulcsszavakra, mezőgazdasági gépekre való megjelenés. A hirdetési stratégia részét képzi a remarketing jellegű hirdetések futtatása is, így egyszerre tudunk elérni teljesen új érdeklődőket, miközben folyamatosan emlékeztetjük a weboldalon járt felhasználókat is az Okosgazdák által nyújtott szolgáltatásokra.
Együttműködésünk eredményeként megszületett egy új márka, amely profi arculattal tudott piacra lépni, eredményesen használja mind az online, mind az offline eszközöket, követőtábora és partnereinek száma pedig hónapról-hónapra növekszik.