A Trophosan táplálék kiegészítő online kommunikációjának és honlapjának tervezése különleges feladat volt, hiszen egy speciális célcsoportot kellett hatékonyan megszólítanunk. az időskori látást érintő betegség kezelésére szolgáló termékről van szó. Ez az időskori látást érintő betegség kezelésére szolgáló a termék mind a páciensek, mind az orvosok számára érdekes, így mindkét célcsoportra gondolnunk kellett a tervezéskor a hatékony online marketing érdekében.
http://www.trophosan.hu/
A kommunikációs stratégia kiindulópontjának azt az alapvetést tekintettük, hogy a terméket a páciensek és az orvosok számára is vonzóvá kell tennünk.
Így kezdettől fogva ebben a kettősségben gondolkodtunk, ez alapján választottuk szét a célcsoport-szegmenseket, gyűjtöttük az érveket, a kommunikációs elemeket, majd ezt a szemléletet ültettük át a honlapra is.
Külön-külön mértük fel, milyen érvek, információk ösztönzhetik a leghatékonyabban az egyes célcsoport-szegmenseket a vásárlásra, és ezen kutatás alapján tematikusan szétválasztott tartalomstratégiát határoztunk meg.
A kommunikáció stílusában is kettősséget kellett megvalósítanunk. Törekedtünk arra, hogy a termék előnyeit a lehető legközérthetőbb módon adjuk át a pácienseknek, ugyanakkor kellően szakszerűen kommunikáljunk az orvosokkal. Ez jelenthette akár ugyanannak a tulajdonságnak a két külön nézőpontból való bemutatását is.
A kommunikáció kidolgozása után áttértünk a reszponzív honlap megtervezésére.
A Trophosan honlap szerkezetének kialakításakor a fő vezérelv a páciensekkel és az orvosokkal való kommunikáció szétválasztása volt. Lehetőséget adtunk mindkét csoportnak, hogy speciálisan neki megírt landoló oldalt olvashasson, ráadásul rögtön a főoldalon elolvashatták a nekik szánt legfontosabb érveket.
Mivel fontos cél volt a termék népszerűsítése, a honlap szerkezeti terve is ezt a célt helyezte előtérbe a termék előnyeinek bemutatásával.
Ennél a terméknél kiemelt fontosságú a páciensek és az orvosok bizalmának megnyerése. A korábbi elégedett felhasználók véleményeit, valamint a gyakori kérdéseket is a főoldalról tettük elérhetővé, tovább erősítve ezzel a tájékoztatást.
Lehetőséget adtunk a közvetlen kapcsolatfelvételre, de megkülönböztettük a pácienseket és a kezelőorvosokat. Az email cím bekérésével világosan szegmentálva tudtunk adatbázis építeni.